اجرای ۳ طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اجرای طرح فشارافزایی، توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و توسعه میدان گازی کیش را سه طرح اولویت‌دار صنعت نفت در پارس جنوبی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از شرکت نفت و گاز پارس، حمید بورد در دیدار با مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت نفت و گاز پارس افزود: برای اجرای این طرح‌های راهبردی باید از همه توان به‌ویژه ظرفیت دیگر شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران استفاده کرد.

وی هدف از برگزاری نشست‌های مشترک را شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران دانست و ادامه داد: با توجه‌ به تحریم‌های ظالمانه غرب از گذشته و به دلیل شرایط مالی و اقتصادی و عدم انجام سرمایه‌گذاری موثر، باید بیش‌ از پیش به مطالعات پایه و توجه به تخصیص درست منابع به طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای اولویت‌دار توجه شود.

ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابعه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت بازآرایی و احیای ساختار سازمانی شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و گفت: اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران در راستای چابک‌سازی، می‌تواند صنعت نفت را به اهداف اساسی خود نزدیک کند.

بورد دو دهه فعالیت شرکت نفت و گاز پارس در بخش فراساحل و تربیت بیش از دو هزار نیروی متخصص و توانمند دارای تحصیلات عالی را از سرمایه‌های ارزشمند این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: تقویت نیروهای فنی و عملیاتی در حوزه آموزش باید سرلوحه فعالیت‌های این شرکت قرار گیرد تا مجموعه نفت بتواند از این پتانسیل و تجارب ارزشمند در دیگر بخش‌ها نیز بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران مالک همه میدان‌های نفت و گاز کشور است، ادامه داد: تقویت مدیریت مخزن در جهت‌دهی به توسعه طرح‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که گذشت زمان ثابت کرد مباحث مربوط به توسعه و تولید تفکیک‌ ناپذیرند و ارتباط تنگاتنگ مالک، مجری، پیمانکار و بهره‌بردار می‌تواند به موفقیت پروژه‌ها بینجامد.

بورد بر ضرورت توجه به مهندسی تعمیرات، فرآورش و بهره‌برداری تاکید کرد و افزود: باید هم‌زمان با تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی پارس جنوبی، پایش و کنترل خوردگی خطوط لوله انتقال گاز در دریا نیز مورد توجه و پایش قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌های توانمندسازی در موضوعات مختلف، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های کلان در توسعه میدان مشترک پارس جنوبی، دانش ارزنده‌ای را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرده که باید به‌ عنوان یک مزیت از آن استفاده کرد و در اختیار دیگر مجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha