این قامت رعنا برای شهادت آراسته شده بود

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85615649
سیدمحمد هاشمی | مدیرعامل مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه)
این قامت رعنا برای شهادت آراسته شده بود

تهران- ایرنا- شهادت سید حسن نصرالله اگرچه کمرشکن است اما حق باید داد که مزد این عمر با اخلاص و جهاد و شیدائی و بندگی چیزی جز شهادت نمی توانست باشد و این قامت رعنا برای شهادت آراسته شده بود؛ همانند یار همیشگی و همسنگر شهیدش، حاج قاسم عزیز. 

بسم رب الشهداء و الصدّیقین

فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

عبد صالح خدا، شیعه حقیقی حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)، منتظر راستین حضرت بقیه الله (عج)، شیر میدان جهاد، ابرمرد صادق سیاست و تدبیر، زبان گویای حماسه حسینی، عالم عامل و مجاهد جناب سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینش رسید و با نوشیدن شهد شیرین شهادت به لقاءالله پیوست و به دیدار همرزمان شهیدش شتافت.

او برای جهان تشیع و دنیای عرب به ویژه‌ جوانان به مثابه‌ یک الگو بود که با مبارزه و خطابه و سلوک روحانی خود، راه و رسم شیدایی، زیست ولایی و غیرت دینی را می‌آموخت؛ خطابه‌ رسای «لبیک یا حسین» او هنوز در گوش ها طنین انداز است.

داغ نبودنش سنگین تر از حد باور است. او برای ما اسطوره بود، الگو بود، جان بود، حیات بود، امید آینده اسلام بود. جهان عرب با وجود او عزت و شرافت می یافت و حوزه علمیه شیعه به وجودش فخر میفروخت و انقلاب اسلامی ایران یک نمونه حقیقی شاگرد مکتب امام خمینی و امام خامنه ای را پیشاروی جهانیان به نمایش گذاشته بود.

شهادتش اگرچه کمرشکن است اما حق باید داد که مزد این عمر با اخلاص و جهاد و شیدائی و بندگی چیزی جز شهادت نمی توانست باشد و این قامت رعنا برای شهادت آراسته شده بود؛ همانند یار همیشگی و همسنگر شهیدش، حاج قاسم عزیز.

اکنون او به وعده «فَمَن یَمُت یَرَنی» رسیده است و در عالم ملکوت با مراد و مولا و امام خود حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام دیدار خواهد کرد؛ وه که دیدار مولا با این مؤمن راستین و شیعه نمونه و حقیقی خودش؛ چه شیرین لقا و چه پرسور ضیافتی است.

آنچه واضح و مبرهن است صورت ظاهری و دنیایی این اتفاقات پیاپی در جبهه مقاومت، یک امتحان سخت الهی و ایمان سنجی خداوند متعال از همه مسلمانان و مومنان است. به ویژه در جبهه مقاومت لبنان. اما تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است با ایمان و اراده و اتکا به نصرت الهی و پیروی از قائد عظیم و ولی فقیه این لحظه های سخت خواهد گذشت و پیروزی نهایی از آن امت اسلام است. به یاد بیاوریم واقعه هفتم تیر۱۳۶۰ در سرچشمه تهران و به فاصله کمی، واقعه هشتم شهریور همان سال و سقوط هواپیمای حامل مسئولین نظامی که حواریون امام و مسئولین ارشد انقلاب و فرماندهان رده بالای نظامی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید جهان آرا، شهید کلاهدوز، شهید فکوری و دیگر شهدا را از انقلاب گرفت؛ درحالیکه نفاق داخلی مسلحانه به جان مردم و انقلاب افتاده بود و جنگ شهری راه انداخته بود و از سوی حزب بعث عراق جنگ سنگین تحمیلی آغاز شده بود؛ این روزهای جبهه مقاومت که شبیه به آن ایام می ماند، ان شاالله مانند همان ایام با تدبیر رهبر انقلاب و اراده و اطاعت مسئولین و مقاومت و عزت خواهی مردم مبدل به نصرعظیم الهی و شکست سیاست ها استکبار جهانی خواهد شد.

این جنگ اسرائیل غاصب، ابعاد و اضلاعش تماما با کمک تکنولوژیک، تسلیحاتی، سیاسی و مدیریتی آمریکاست و گرنه شکست و اضمحلال رژیم بسیار زودتر می نمود؛ اما با نصرت و اراده الهی این کمک همجانبه هم راه به جایی نخواهد برد و آمریکا و اسرائیل توأمان، مقهورین و سرافکندگان این جنگ خواهند شد.

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

این قامت رعنا برای شهادت آراسته شده بود
سیدمحمد هاشمی | مدیرعامل مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha