۶ ماه تا یکسال حبس برای دستکاری در ارقام پلاک خودروها در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور پایتخت گفت: قابل توجه تعدادی از رانندگانی که ارقام پلاک خودرو یا موتورسیکلت خود را دستکاری می‌کنند، به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات، ۶ ماه تا یکسال حبس برای این افراد در نظر گرفته شده است.

سرهنگ فیروز کشیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین ماموران پلیس راهور حین مشاهده این جرم و نه تخلف، خودرو را به پارکینگ انتقال خواهند داد و در همین زمینه نیز براساس قانون ۷۰۰ هزار تومان جریمه هم برای راننده لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود، پلیس راهور تهران بزرگ در ۶ ماهه امسال بیش از ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون برای پلاک خودروها داشته است. رفع اثر پلاک که در راستای اجرای طرح ۱۰ صورت گرفته در مدت یادشده بیش از ۹۸ هزار فقره در این شهر بوده است.

سرهنگ کشیر گفت: همچنین در ۶ ماهه امسال بیش از ۳۹ هزار رفع اثر پلاک خودرو توسط ماموران راهور تهران بزرگ انجام شده است.

از طرح ۱۰ پلیس راهور پایتخت چه خبر؟

معاون راهور تهران بزرگ در مورد استمرار طرح ۱۰ هم گفت: ۱۸ دی پارسال این طرح برای انضباط بخشی تردد موتورسواران در سطح شهر کلید خورد و این طرح با موفقیت استمرار داشته است. این طرح یک روز هم تا به امروز تعطیل نشده و از اول مهر طرح ۱۰ به برنامه راهبردی ما تبدیل شده است.

به گفته سرهنگ کشیر، طرح ۱۰ تا زمانی که مثل بستن کمربند ایمنی به فرهنگ تبدیل شود ادامه خواهد داشت چراکه باید فرهنگ استفاده بهینه از موتورسیکلت نهادینه شود.

وی یادآور شد: موتورسوار حق ندارد بدون کلاه ایمنی یا در پیاده‌رو و یا در خطوط ویژه اتوبوس تندرو تردد کند و از یاد نبریم که همه مواردی که در آیین‌نامه مربوط به خودرو در نظر گرفته شده برای موتورسیکلت هم صادق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha