معاون رئیس جمهور بر نقش زنان در مدیریت تعادل بین کار و زندگی تاکید کرد 

تهران - ایرنا - معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بر نقش کلیدی زنان در عرصه‌های تخصصی و مدیریت تعادل بین کار و زندگی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، زهرا بهروزآذر روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در نشست مشترک با سخنگوی دولت در جریان مسائل و دغدغه‌های زنان عضو سازمان نظام مهندسی قرار گرفت و حضور پررنگ زنان در عرصه‌های تخصصی و حرفه‌ای را نمادی از توانایی و پتانسیل زنان در جامعه و در حوزهٔ مهندسی عنوان کرد.

وی گفت: حضور زنان در رشته‌های مهندسی نه‌ تنها افتخاری برای کشور، بلکه پیامی است که نشان می‌دهد زنان در هر عرصه‌ای قادرند تحولی عظیم ایجاد کنند.

بهروزآذر به ضرورت تقویت و حمایت وجود زنان در جایگاه‌های متنوع تخصصی و مدیریتی، اشاره کرد و افزود: حضور زنان در رشته‌های مختلف، از عمران و معماری گرفته تا مهندسی برق و مکانیک، نشانگر قدرت و گستردگی دیدگاه‌های زنان در این حوزه و به نفع جامعهٔ مهندسی است و راه را برای پیشرفت‌های بزرگتر و خلاقانه‌تر باز می‌کند.

به گفته وی، زنان به عنوان معماران، طراحان و مهندسان می‌توانند نقشی کلیدی در ایجاد و طراحی فضاهای دوستدار کودک و خانواده ایفا کنند، زیرا دیدگاه و تجربهٔ زیستهٔ آنان در درک نیازهای کودکان و خانواده‌ها بسیار غنی و ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از زنان خود مادر هستند یا تجربه‌های نزدیکی با فرزندان دارند، این موضوع به آنها این امکان را می‌دهد تا فضاهایی طراحی کنند که ایمن بوده و الهام‌بخش رشد جسمی و ذهنی کودکان باشد.

وی خطاب به حاضرین نشست گفت: شما زنان مهندس حاضر در این جمع، به عنوان سفیران پیشرو دو مأموریت اساسی بر عهده دارید: اول، مسائل و نیازهای زنان در حرفه و تخصص خود را شناسایی و به ما منتقل کنید تا بتوانیم برای رفع آنها تسهیل‌گری لازم را انجام دهیم. دوم، با دقت به مشکلات و چالش‌های زنان و خانواده‌هایی که از خدمات شما بهره‌مند می‌شوند، توجه کنید و راهکارهای عملی برای حل آن‌ها پیشنهاد دهید. این دو رویکرد، گامی مؤثر برای بهبود وضعیت زنان و خانواده‌ها در جامعه و رشد متوازن و عادلانه خواهد بود.

بهروزآذر ارتقای موقعیت زنان در محیط‌های کاری و تخصصی را یکی از اهداف معاونت زنان و خانواده در دولت دانست و گفت: ما متعهدیم که حمایت‌های لازم را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید به قله‌های بلندتری در مسیر حرفه‌ای خود برسید. ایشان در ادامه به تقویت آموزش‌های مهندسی برای دختران و ایجاد فرصت‌های برابر شغلی اشاره کرد و گفت تلاش ما این است که زنان بتوانند در محیط‌هایی بدون تبعیض و با امکانات کافی به موفقیت دست یابند و استعدادهای خود را به بهترین نحو رشد دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به نقش‌های مختلف زنان در زندگی‌شان، به اهمیت حفظ تعادل بین کار و زندگی اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های دولت، ایجاد شرایط مناسب برای زنان است تا بتوانند در کنار پیشرفت شغلی، از فرصت‌های مناسب برای رشد شخصی و خانوادگی و تجربه شیرین مادری بهره‌مند شوند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در این نشست با اشاره به جریان‌سازی زنان در جامعه، گفت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می‌توانند موثر باشند. مهاجرانی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارا میان زنان تاکید کرد. همچنین در ادامهٔ نشست، زنان مهندس دغدغه‌ها و مسائل خود را به ویژه در حوزهٔ حق‌الزحمه مهندسان و لزوم بازنگری در قوانین ایمنی ساختمان‌ها و راهکارهای پیشرو مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha