۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85616236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ درصد از تعهد اشتغال استان مرکزی محقق شد

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85616236
۴۶ درصد از تعهد اشتغال استان مرکزی محقق شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۴۶ درصد از تحقق هدفگذاری شده امسال این استان در ۶ ماه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش ایرنا، حسن میرزاخانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از اهداف مهم در سال جاری است که باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده برای فارغ‌التحصلان دانشگاهی در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها مطلوب نیست و نیاز است برنامه‌ریزی و تلاش جدی در این خصوص صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: نقش‌آفرینی فرمانداران در تحقق اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی جای تقدیر دارد و با همتی که وجود دارد باید تلاش شود تا علاوه با تحقق تعهد، مازاد اشتغال نیز در استان ایجاد شود.

میرزاخانی اظهار کرد: سامانه رصد ارتقا یافته و قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است و باید اشتغال‌های ایجادی بلافاصله در این سامانه ثبت و به روزهای پایانی موکول نشود.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های استان مرکزی باید در زمینه اشتغال و پرداخت تسهیلات با جدیت رصد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال استان مرکزی در طول سال‌های اخیر رخ داده که باید تلاش شود تا روز به روز شرایط بهتری حاکم شود.

میرزاخانی عنوان کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به صورت مستمر و ماهانه برگزار می‌شود و بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، استان مرکزی رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را دارد و این مهم در چند فصل متوالی رخ داده که باید تلاش شود تا ادامه‌دار باشد.

وی اظهار کرد: کمترین نرخ بیکاری استان مرکزی در تاریخ خود با چهار و هشت دهم درصد در بهار امسال به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت شیخ حسن نصرالله، گفت: رهبر معظم انقلاب فردا (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران رهنمودهایی دارند که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: تعهد اشتغال امسال این استان، ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر است که از این تعداد باید چهار هزار و ۳۵۹ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

جمشید امیدی افزود: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ شغل معادل ۴۶ درصد از تعهد هدفگذاری شده استان مرکزی محقق شده است.

وی بیان کرد: از پنج هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده امسال، یک‌هزار و ۱۹۴ شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده که ۲۷ درصد از برنامه این بخش تحقق یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۳۷۰ طرح اشتغال امسال در استان برگشت خورده که ۸۵ طرح مربوط به اراک، ۳۶ مورد در آشتیان، ۳۷ طرح در تفرش، ۱۹ مورد در خمین، ۴۶ طرح در خنداب، ۶ مورد در دلیجان، ۳۰ طرح در زرندیه، ۲۵ مورد در ساوه، ۱۴ طرح در شازند، ۲۶ مورد در فراهان، ۲۰ طرح در کمیجان و ۲۷ مورد در محلات است.

امیدی اظهار کرد: استان مرکزی هم‌اکنون در راستای ثبت اشتغال در سامانه رصد رتبه ۱۵ کشور را دارد که این رتبه با توجه به سنوات گذشته، مطلوب نیست و باید تلاش مضاعفی در این راستا به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: اعتبار ابلاغ شده مشاغل خانگی استان مرکزی در سال جاری یک‌هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال است که یک‌هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و یک‌هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: درصد معرفی به ابلاغی در این بخش ۷۹ درصد است و تاکنون ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی معادل ۱۳ درصد از مبلغ ابلاغی، پرداخت شده است.

امیدی اظهار کرد: تعداد اشتغال پیش‌بینی شده مشاغل خانگی امسال در استان مرکزی، ۹۹۳ نفر است.

وی گفت: اعتبار جز ۳ بند ب، تبصره ۲ در استان مرکزی، ۱۲ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال است که ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و تاکنون ۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اعتبار جز ۴ بند ب، تبصره ۲ در استان ۹ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال است که پنج هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال آن تخصیص یافته، چهار هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی و یک هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

امیدی عنوان کرد: اشتغال پیش‌بینی شده جز ۳ بند ب، تبصره ۲ در استان مرکزی هشت هزار و ۶۰۱ نفر و در جز ۴ بند ب، تبصره ۲، ۶ هزار و ۱۹۲ نفر است.

وی گفت: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی استان مرکزی در سال جاری مربوط به شهرستان‌های فراهان، زرندیه و تفرش و کمترین میزان پرداختی در شهرستان‌های خنداب، آشتیان و ساوه است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha