سیستم ردیاب بر روی ۳۹ دستگاه خودروی حمل انواع پسماند قشم نصب شد

قشم - ایرنا - مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از نصب سیستم ردیاب "جی پی اس" بر روی ۳۹ دستگاه خودروی حمل انواع پسماند و ماشین آلات خدمات شهری در اختیار این مجموعه خدماتی خبر داد.

محمد پورعلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سامانه نظارت الکترونیک خدمات شهری به سفارش مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، به منظور مدیریت و کنترل کیفی و کمی فعالیت های خودروها و پیمانکاران مجری سیستم مکانیزاسیون این جزیره و با هدف افزایش، سرعت، دقت و سندیت نظارت طراحی و مستقر شده و به صورت ماهیانه شارژ می شود.

وی ادامه داد: نصب سیستم‌های یادشده علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خودروها، نقش مهمی در نظارت دقیق با کمک قابلیت ژئوفنس(حصار جغرافیایی) و مدیریت ناوگان خدمات شهری ایجاد کرده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: تاکنون با اعتبار بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال، ۳۹ دستگاه ردیاب بر روی ماشین آلات مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از جمله خودرو پرس، جارو مکانیزه، جدول شوی، تانکرهای آبرسانی و خودروهای روباز نصب شده و تا ۲ هفته دیگر کل ناوگان این مجموعه که بیش از ۵۰ دستگاه حمل پسماند و سایر ماشین آلات خدمات شهری است به این سیستم متصل خواهند شد.

پور علی اضافه کرد: همچنین مدیریت و نظارت بر فعالیت و رفتار رانندگان به صورت برخط (آنلاین)، ارتقا ایمنی در رانندگی، کاهش توقف‌های بی‌مورد وسایل نقلیه، بهینه سازی اعزام خودروها و گزارش دهی دقیق و شفاف برای کاهش هزینه‌های آتی هم از دیگر امتیازات نصب این سیستم‌های ردیاب "جی پی اس" است.

وی با اشاره به خرید و نصب سطل های زباله جدید در معابر و خیابان ها در روزهای آتی به منظور زیبا سازی منظر شهری بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گفت: روزانه ۱۳۰ تن زباله در قشم و حومه آن تولید می شود که توسط کارگران زحمت کش امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد جمع آوری و به صورت بهداشتی دفع می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha