۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85616389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید بیش از ۱۲۰۰ تن عسل در استان تهران

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85616389
تولید بیش از ۱۲۰۰ تن عسل در استان تهران

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: براساس آخرین سرشماری یکهزار و ۱۲۹ زنبورستان در این استان فعالیت دارند که حدود یکهزار و ۲۳۲ تن عسل تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، جبرائیل برادری روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: براساس آخرین سرشماری ۶۳۰ کیلوگرم ژل رویال، ۱۱ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم گرده گل، ۳۱ هزار و ۴۸۱ کیلوگرم موم، ۵۹۱۸ کیلوگرم بره موم و ۶۶۰ گرم زهر در استان تهران تولید می شود.

وی افزود: به منظور دستیابی به اطلاعات موردنیاز از راندمان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبورعسل استان و فعالان این بخش آمارگیری و بازدید میدانی از زنبورستان‌های استان به مدت ۱۳ روز از هفتم تا ۱۹ مهرماه توسط کارشناسان پهنه‌بندی جهاد کشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بازدیدهای میدانی علاوه‌ بر افزایش درآمد بهره‌برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

برادری اظهار داشت: براساس این سرشماری، آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی‌ها، ظرفیت و آمار تولید محصولات زنبورعسل شامل تولید عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر، نوع و نژاد زنبورعسل، تعداد بهره‌برداران و اطلاعات مربوط به بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت و سطح سواد اخذ و اطلاعات اخذ شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ۲ هفته زمان سرشماری هیچ زنبورستانی مجاز به کوچ و جابه‌جایی زنبورستان خود را (حتی داخل شهرستان) ندارد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات است، لذا از تمام زنبورداران عزیز درخواست می‌شود نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری سرشماری زنبورعسل قبل از شروع طرح اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha