حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه به ۱۱.۷ میلیارد دلار رسید

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم مبادلات ۱۱.۷ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه در سال گذشته گفت: ارتقای این میزان خواسته ۲ کشور است که برای تحقق این امر، نیازمند هم‌افزایی بین مسوولان به ویژه در حوزه استان های مرزی هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان‌غربی و استان‌های هم‌مرز ترکیه به میزبانی ارومیه اظهار کرد: ترکیه و ایران ۲ کشور دوست و همسایه بوده و از اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری برخوردار هستند که باید برای ارتقای مراودات اقتصادی، این همراهی و دوستی را تقویت و برای رشد تبادلات و همکاری‌های بین ۲ کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای روسای جمهور ۲ کشور ایران و ترکیه در آنکارا طی سال گذشته و امضای ۱۰ سند همکاری اضافه کرد: این امر نشان از اراده جدی ۲ کشور برای توسعه همه‌جانبه همکاری هاست.

وی با اشاره به نقش مرز بازرگان در راستای ارتقای مراودات بین ایران و ترکیه ادامه داد: به منظور افزایش تعداد کامیون‌های حامل کالا باید به سمت روان سازی عملیات گمرکی تجاری و توسعه مرزی حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ۲ کشور در حوزه میان قاره ای اظهار کرد: همانطور که مرز اقتصادی ایران و ترکیه دروازه اروپا از سمت ایران محسوب می‌شود، این مسیر از سمت مرز ایران و پاکستان نیز برای کشور ترکیه به عنوان دروازه آسیای جنوب شرقی بسیار مهم است.

معتمدیان گفت: امیدوارم در ادامه راه شاهد همکاری‌های بیش از پیش امنیتی، اجتماعی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تعالی بخشی وحدت میان مسلمانان در راستای نابودی رژیم صهیونیستی افزود: شهادت مظلومانه بیش از ۴۰ هزار نفر مردم غزه و فلسطین، سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تنها بخشی از جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی است و امیدوارم با وحدت مسلمانان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه امروز میزبان هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان‌غربی و استان‌های هم‌مرز ترکیه است.

استانداران استان‌های هم مرز ایران و ترکیه همراه با بازرگانان اقتصادی در این نشست حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha