خبرگزاری ترند: توافقات جدید، ایران و قطر را به یکدیگر نزدیک می‌کند

تهران- ایرنا- خبرگزاری ترند نوشت: امضای ۶ توافق همکاری میان ایران و قطر، دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند و همکاری تهران و دوحه را افزایش می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری ترند، دوحه، پایتخت قطر، محل امضای ۶ توافقنامه همکاری بین ایران و قطر در ۲ اکتبر (۱۱ مهر)، در جریان مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) بود.

این اسناد همکاری در حوزه های کشاورزی، آموزشی، بنادر و دریانوردی، فرهنگی، ورزشی و تجاری با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امضا شد.

در حاشیه این تفاهم نامه، عباس‌ علی‌آبادی، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و قطر، وزیر نیرو و شیخ محمد بن حمد بن قاسم آل عبدالله آل ثانی رئیس قطری کمیسیون مذکور و وزیر صنعت و تجارت قطر، با یکدیگر دیدار و درباره همکاری های اقتصادی دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست مقرر شد دهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در آذرماه سال جاری با حضور نمایندگان نهادهای تخصصی تهران و دوحه، در قطر برگزار شود.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری ایران چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در سومین سفر خارجی، به منظور شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا عازم دوحه پایتخت قطر شد.

این سفر ۲ روزه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت گرفته و قرار است رئیس‌جمهوری دیدار رسمی با امیر قطر داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیات‌های عالی رتبه ۲ کشور نیز شرکت می کند و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر هم در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می کند و احتمالا دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha