انتقاد نماینده ولی فقیه در سمنان از وضعیت آبگرم و نماسازی ورودی شهرها با لاستیک

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با انتقاد از وضعیت مجموعه گردشگری چشمه‌های آبگرم و مسیر دسترسی آن، ساماندهی ورودی برخی شهرهای استان را از طریق نماسازی فقط با تابلو و لاستیک مناسب و شایسته ندانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و السملمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسوولان بخش خصوصی این حوزه، افزایش زیرساخت‌های گردشگری به ویژه هتل‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: چرا مسیر دسترسی به آب گرم نباید به‌گونه‌ای باشد که تردد مردم برای بهره‌مندی از آن تسهیل شود.

وی پیش‌بینی محل برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان را ضروری دانست و گفت: چه ایرادی دارد در ورودی تمام شهرهای استان بازارچه‌های عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با انتقاد از اجرای برخی طرح‌های بی‌کیفیت و دارای ابهام در ورودی شهرهای استان سمنان، بیان کرد: نصب یک تابلو و چند لاستیک با هزینه‌های فراوان در ورودی یک شهر به‌گونه‌ای که برخی مسافران آن را با پیست موتورسواری اشتباه بگیرند، چه فایده‌ای دارد؛ بدون اینکه بدانیم قرار است در آنجا چه‌کاری انجام شود.

انتقاد نماینده ولی فقیه در سمنان از وضعیت آبگرم و نماسازی ورودی شهرها با لاستیک

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، امنیت را زیرساخت اصلی رشد توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدای والامقام انقلاب اسلامی است که فرصت برنامه‌ریزی در حوزه‌هایی نظیر گردشگری را فراهم می‌کند.

تدوین طرح‌های فرهنگی برای مناطق گردشگری دور از شهر

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت تدوین پیوست فرهنگی در برنامه‌های گردشگری گفت: به‌عنوان نمونه منطقه گردشگری اوپرت و یا سایر نقاط که فاصله زیادی با مناطق شهری دارند، نیازمند تدوین طرح‌های فرهنگی به منظور بهره‌مندی عموم مردم از طبیعت است، چرا که همه افراد حق استفاده از طبیعت را دارند.

وی بر رعایت حدود شرعی و قانونی در طبیعت‌گردی تاکید کرد و افزود: به موضوع سیاحت و گردشگری در آموزه‌های دینی و قرآنی اهمیت داده شده، زیرا در خلقت پروردگار نظیر آسمان شب و یا طبیعت، نکات فراوانی برای خردمندان وجود دارد.

توجه به حدود شرعی در توسعه گردشگری

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه در اقتصاد گردشگری نباید نسبت به آداب فرهنگی و حدود شرعی بی‌توجه بود، اضافه کرد: برخی افراد که در اقلیت قرار دارند تلاش می‌کنند از بسترهای گردشگری سوءاستفاده کنند، در حالیکه عامه مردم به‌ویژه خانواده‌ها علاقه‌ دارند از این فضا برای نشاط و شادابی استفاده کنند.

وی گفت: نباید با سهل‌انگاری در مدیریت، تغییر فضای اماکن گردشگری استان به سمت فساد رقم بخورد، زیرا عوارض آن دامن افراد همان منطقه را نیز خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان ادامه داد: زائرسراها و یا استراحتگاه های بین‌راهی باید از همه امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند که البته این امر نیازمند اعتبارت کافی است.

وی با اشاره به اسطوره سازی غرب از سربازان جنگی خود گفت: نسبت به معرفی شهدای شاخص استان که جزو بهترین نمونه‌های میراث فرهنگی معنوی کشور هستند، اقدام شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اگر از طبیعت خداوند و نعمتهای الهی در مسیر درست بهره بگیریم و بر آنها تامل کنیم می‌توانیم به توحید دست یابیم، افزود: وجود بقاع متبرکه و مقبره بزرگان، شعرا و عرفا در استان می‌تواند به فرصتی برای رشد فرهنگی تبدیل شود و باید از این زمینه‌ها نیز استفاده کرد.

در این نشست بهمن اخلاقی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این اداره‌کل در حوزه‌های مختلف پرداخت.

محمدمهدی کردان رییس جامعه هتلداران استان و محمدهادی ایزدفرد رییس انجمن اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی استان نیز در این دیدار دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری را بیان کردند.

به گزارش ایرنا، هفته گردشگری از ششم تا سیزدهم مهر است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است و ثبت جهانی پنج مجموعه کاروانسرای تاریخی از شرق تا غرب این استان، انتخاب سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم»، کسب مهر اصالت ملی برای ۵۳ اثر صنایع دستی و ۹ اثر صنایع دستی در کسب مهر اصالت بین‌المللی و طراحی «اپلیکیشن پارکوپولو» به عنوان ابتکاری از استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بخشی از دستاوردها برای رونق حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این استان است.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha