هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۲ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

ساری - ایرنا - مرکزملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور برای سه ماهه منتهی به دیماه سال ۱۴۰۳ استان مازندران در مجموع ۳۳۲ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مطابق جدول پیش‌بینی فصلی این مرکز که هواشناسی مازندران آن را امروز پنجشنبه منتشر کرده است، میانگین کمترین میزان بارندگی در سه ماهه آینده با ۵۷ میلی متر مربوط به دیماه سال ۱۴۰۳ و بیشترین میزان نیز با ۱۰۱ میلی متر مربوط به آبانماه امسال و برای مهرماه و آذرماه سال ۱۴۰۳ نیز به ترتیب ۹۴ و ۸۰ میلی متر باران پیش بینی شده است.

مطابق این جدول، میانگین بیشترین میزان بارندگی در مهرماه امسال با یک هزار و ۲۴۷ میلی متر مربوط به رامسر است و پس از آن نوشهر با ۲۳۷، بابلسر با ۱۲۹، ساری با ۱۰۵، گلوگاه با ۱۰۴ و آمل با ۱۰۱ میلی متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارندگی در ماه جاری خواهند بود و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه به ترتیب در بلده با ۱۷، سیاه بیشه با ۲۶ و کجور با ۳۰ میلی متر خواهد بود.

در آبانماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۲۲۸ میلی متر در نوشهر اتفاق خواهد افتاد و رامسر با ۲۱۴، بابلسر با ۱۶۱، آمل با ۱۱۰، ساری با ۱۰۶ و دشت ناز با ۹۴ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در بلده با ۳۵، کجور با ۴۸ و آلاشت با ۵۵ میلی متر پیش بینی شده است.

مطابق جدول پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، در آذرماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۱۷۶ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن به ترتیب بابلسر با ۱۳۷، رامسر با ۱۲۱، آمل با ۹۰، ساری و بندرامیرآباد با ۸۸ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در این ماه خواهند بود و بلده با ۲۶، کجور با ۲۱ و سیاه بیشه با ۵۴ شاهد کمترین میزان بارندگی درطی این ماه خواهند بود.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۲ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

در این جدول همچنین میانگین بیشترین میزان بارندگی در دیماه سال ۱۴۰۳ با ۹۹ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن بابلسر با ۸۹، رامسر با ۷۹، بندرامیرآباد با ۷۰ و ساری با ۶۷ شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت خواهند بود و میانگین کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه برای بلده و کجور با ۱۸، سیاه بیشه با ۳۵ و آلاشت با ۴۳ میلی متر پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش سال زراعی ١٤۰۳-١٤٠٢ استان مازندران منتهی به شهریور ۱۴۰۳ در مجموع ۷۰۷ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ٦٦٤ میلی متر بوده حدود هفت و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۵۰۷ میلی متر بوده حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۲ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

طبق این گزارش، میانگین دمای هوای سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در مازندران منتهی به شهریور سال ۱۴۰۳، ۱۳.۴ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۱.۴ درجه سلسیوس بوده حدود ۲.۰ و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲.۶ درجه سلسیوس بوده، هشت ۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

میانگین بارش شهریورماه سال ١٤٠٣ در مازندران نیز ۳۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ٦٠ میلی متر بوده، ٥٤ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ٥٧ میلی متر بوده حدود ٤٦ درصد کاهش داشته است.
میانگین دمای هوای شهریورماه سال ۱۴۰۳ در مازندران نیز ۲۰.۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۱۹.۱ درجه سلسیوس بوده، ۱.۲ درجه سلسیوس و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹.۴ درجه سلسیوس بوده، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۳۳۲ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

مطابق گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش فصل تابستان سال ١٤٠٣ در مازندران ١٤٦ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۲۸ میلیمتر بوده حدود ۱۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰۹ میلی متر، بوده حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.
میانگین دمای فصل تابستان ١٤٠٣ در مازندران ۳۱.۲ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۲۰.۱ درجه سلسیوس، بوده ۱.۱ درجه سلسیوس و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰.۷ درجه سلسیوس بوده، پنج درجه سلسیوس افزایش داشته است.

مباتگین بارش باران در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مازندران ۳۱۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ٢٦٤ میلی متر بوده حدود ۱۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ٢٧٤ میلی متر بوده حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.
میانگین دمای هوا در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مازندران نیز ۱۷.۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری مدت که ۱۶.۵ درجه سلسیوس بوده، ۱.۳ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۸.۲ درجه سلسیوس بوده، ۰.۴ درجه سلسیوس کاهش داشته است.

براساس خروجی های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش از نیمه مهر تا نیمه دی ١٤٠٣، در محدوده نرمال با گرایش از نرمال پیش ببینی می شود. میانگین دمای هوا نیز از نیمه مهر تا نیمه دی ۱٤٠٣ تا یک درجه بیش از نرمال پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha