افشاگری «میدل‌ایست‌آی» از پنهان‌کاری اسرائیل درباره خسارات ناشی از عملیات موشکی ایران

لندن – ایرنا – تارنمای خبری میدل‌ایست‌آی طی گزارشی افشا داد که رژیم صهیونیستی اطلاعات درباره میزان آسیب ناشی از عملیات موشکی ایران به مراکز نظامی‌ خود را پنهان می‌کند.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری در گزارش خود آورده است: پس از آن ایران در شامگاه سه‌شنبه امواجی از موشک‌های بالستیک را به سراسر اسرائیل (فلسطین اشغالی) پرتاب کرد و فیلم‌های ویدئویی نشان داد که بسیاری از آنها به اهداف خود اصابت می‌کنند، اسرائیل چندین منطقه نظامی خود را بست و از انتشار گزارش درباره محل اصابت موشک‌ها به زمین جلوگیری کرد.

میدل‌ایست‌آی افزود: پنهان‌کاری اسرائیل سبب شد تا ارزیابی کامل خسارات ناشی از حملات ایران دشوار شود، زیرا هم ایالات متحده و هم اسرائیل پیام‌های متفاوتی در مورد اندازه و تأثیر حمله تهران ارسال کردند. طبق گزارش‌ها، پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب، جایی که اسرائیل تعدادی جنگنده اف-35 را در آن قرار داده، مورد حمله قرار گرفته است، اما ارتش اسرائیل از درمیان گذاشتن میزان خسارات وارده به این پایگاه هوایی با خبرنگاران خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد میزان خسارت ناشی از عملیات ایران درز کند. در ادامه آمده است: اسرائیل می‌گوید که به همراه ائتلافی از متحدانش از جمله آمریکا و بریتانیا اکثر موشک‌ها را رهگیری کرده اند. با این حال، ویدئوهای آنلاین نشان می دهد که موشک های متعددی در داخل اسرائیل فرود آمده و بدون رهگیری توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل منفجر شده‌اند.

میدل‌ایست‌آی تصریح کرد: پنهان‌کاری اسرائیل درباره حمله ایران چیز جدیدی نیست و این رویه از آغاز جنگ در غزه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی اخیر خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha