۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 85616850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی شهدای مازندران آغاز شد

ساری- ایرنا- اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران دقایقی پیش با حضور بیش از چهار هزار نفر از مردم و مسئولان ملی و استانی در ساری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه پایانی و اصلی دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران لحظاتی پیش با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران، تعدادی شخصیت‌های خارجی در سالن ورزشی ۶ هزار نفری شهید سلیمانی ماهفروجک ساری آغاز شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در این اجلاسیه گفت: اقتدار موشکی ایران در عملیات غرورآفرین وعده صادق۲ موجب شادی آزادگان اسلام و جهان شد.

سردار سیاوش مسلمی افزود: دومین کنگره شهدای مازندران میعادگاهی برای زنده نگه داشتن حماسه‌سازان راه حق و حقیقت است که در دوران حوادث و طوفان فتنه‌های زمانه بر بلندای قله اتیثار و فداکاری ایستادند.

وی افزود: شهدا پیام‌آوران فتح و ظفر و ستاره‌های درخشان آسمان امروز و فردای ما هستند که با آن‌ها می‌توان راه فتحج قله‌ها را پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: امروز گرد هم آمدیم تا با شهدا و امام شهیدان و رهبر انقلاب تجدید بیعت کنیم. شهیدانی که در تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستادند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان خط شکن سپاه کربلا اقتدار و امنیت کشور را به ارمغان آوردند امروز نیز این دیار بر تارک افتخارآفرینی‌های کشور می‌درخشد.

مسلمی افزود: مازندران همواره در طول تاریخ نقش مهمی برای دفاع از کیان ایران ایفا کرد. شهدای این استان جان خود را فدا کردند تا به این مملکت و اسلام آسیبی نرسد. ما نیز وظیفه داریم یادشان را زنده نگه داریم که به فرموده رهبر معظم انقلاب فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی شهدای مازندران آغاز شد

وی خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری کنگره با تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی ۲۵۰ برنامه در ۹ محور اصلی طراحی کرد. در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران برنامه‌های مختلفی داشتیم. بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چاپ شد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: برگزاری اجلاسیه ملی سردار شهید محمد حسن طوسی نابغه فاو در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، برگزاری همایش تمدنی از تبرستان تا یمن، برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) با عنوان امت رسول‌الله و برگزاری نمایشگاه لی کتاب دفاع مقدس، اجرای نمایش میدانی «راز سرزمین عشق در شهرستان‌های نوشهر به مدت ۲۷ شب، برپای نمایشگاه هنرهای تجسمی «بوی باران، عطر خاک»، برپایی جشن ازدواج یک‌هزار زوج جوان، برگزاری اجلاسیه ویژه ورزشکاران، اجلاسیه‌ «خانواده بهشتی» و چند اجلاسیه بزرگ دیگر بخشی از برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای مازندران است.

به گفته وی ۵۰ هزار عکس و سند از شهدای مازندران در قالب این کنگره گردآوری و به کتاب تبدیل شد.

سردار مسلمی با بیان این‌که پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، افزود: روز شنبه ۱۴ مهر سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

او با بیان این‌که تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلو فرش تولید شد و در طی رزمایش میثاق و سپاس، تقدیم خانواده‌های معظم شهدا شد، گفت: برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهدا تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا به حال ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به پایان رسیده است.

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است.

فرمانده سپاه کربلا در پایان اشاره‌ای به فضاسازی‌ها و تبلیغات محیطی شهرها و روستاها کرد و از طراحی، تولید و نصب المان‌های شهدایی در سطح استان خبر داد و گفت: تا به حال ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

به گزارش ایرنا، دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران از ۲۸ شهریور آغاز شد و طی ۲ هفته اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، برپایی نمایشگاه و چند اجلاسیه ادامه یافت که امشب آخرین اجلاسیه آن با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، استاندار مازندران، مسئولان ملی و استانی و هزاران نفر از مردم برگزار شد. برنامه‌های این کنگره ملی فردا و پس‌فردا نیز ادامه می‌یابد و شامگاه شنبه -۱۴ مهر- با اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران در تالار فرهنگ و هنر ساری پایان می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha