تعامل تجار ترکیه با آذربایجان‌غربی رو به افزایش است

ارومیه - ایرنا - والی استان حکاری ترکیه گفت: روند مراودات بخش خصوصی و تجار ترکیه با استان آذربایجان‌ غربی در جهت ارتقای زیرساخت ها از سوی هر ۲ طرف رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، علی چلیک روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس همکاری‌های مرزی آذربایجان‌ غربی با استان‌های هم‌مرز ترکیه ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور و شهدای همراه ایشان، افزود: مرز کهن و تاریخی ایران و ترکیه نشان از دوستی عمیق بین این ۲ ملت و کشور دارد.

وی اضافه کرد: روابط گرم و دوستانه ایران و ترکیه در خاورمیانه و منطقه‌ای که پر از چالش‌ است، می تواند گره‌گشای مشکلات و منشا خوبی برای هر ۲ کشور باشد.

والی حکاری افزود: مفتخرم اعلام کنم که ما شاهد یک سیر تاریخی در رشد مراودات هستیم و رسیدن به اهداف عالی تعیین شده در روابط اقتصادی، امروز وظیفه همه ما است.

چلیک با اشاره به احترام ۲ کشور به حدود و مرزهای همدیگر، بیان کرد: افزایش فعالیت‌ها، رفع موانع و نهایتا رساندن حجم مبادلات به عدد ۳۰ میلیارد دلار در سال وظیفه مسوولین در دو سوی مرز است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه روابط دو جانبه در چهارچوب احترام متقابل، گفت: با توجه به میزان اعتماد شهروندان دو کشور به یکدیگر، من معتقدم که همکاری‌های دوجانبه می تواند حجم مبادلات را حتی به ۱۰۰ میلیارد دلار نیز برساند.

تعامل تجار ترکیه با آذربایجان‌غربی رو به افزایش است

والی حکاری با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های اقتصادی تجارت های فی ما بین، افزود: مسوولیت مهم و اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر بر عهده اتاق های بازرگانی استان‌های مرزی است که خوشبختانه روابط خوبی میان آنها نیز در جریان است.

چلیک بیان کرد: ایران برای ترکیه به منزله دروازه ورود به آسیای میانه و ترکیه برای ایران به منزله دروازه اروپا است، از این رو گسترس گذرگاه‌های ژئوپولیتیکی برای هر ۲ کشور اهمیت دوچندانی دارد.

وی از لزوم تلاش و همکاری برای افزایش شناخت مردم از یکدیگر در ۲ سوی مرزها نیز سخن گفت و تاکید کرد: ایران متفق و دوست ترکیه در خاورمیانه است.

چلیک تصریح کرد: همکاری‌های مشترک در حوزه مبارزه با گروهک‌های تروریستی به صورت ۲ جانبه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دستور کار ایران و ترکیه قرار گیرد.

والی حکاری در پایان تاکید کرد: این همکاری‌ها می تواند روابط تجاری در مرز را به حداکثر ظرفیت خود برساند.

به گزارش ایرنا، این نشست امروز آغاز شده و تا فردا /جمعه/ نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha