جاوید و ماندگار تاریخ مقاومت

قصرشیرین - ایرنا - پس از ۳۰ سال مبارزه خستگی ناپذیر سید حسن نصرالله سرانجام مجاهد نستوه و رهبر با تدبیر سیاسی جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی به عنوان شقی ترین و جنایت کارترین رژیم جهان به فیض شهادت نائل آمد.

آنانی که با الهام‌ از مکتب اسلام پای در عرصه مقاومت و مقابله با تجاوزگری و دفاع از حق می گذارند، از همان ابتدا شهادت را با آغوش باز و آگاهی کامل پذیرفته اند و شهید سید حسن نصرالله از سرآمدان این قافله عزتمند است.
او که فرزند برومندش را سال ها پیش در خطوط مقدم نبرد با رژیم صهیونیستی فدا کرده بود، طی این سال ها بارها تا یک قدمی شهادت پیش رفت و این بار به آرزوی دیرینه اش رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

جنبش های مبارز همچون حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی ‌قائم به شخص نیستند لذا همان گونه که شهادت عزالدین قسام اولین رهبر و فرمانده مبارزه مسلحانه در فلسطین اشغالی، سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ احمد یاسین رهبر حماس، عبدالعزیز الرنتیسی، فتحی شقاقی دبیرکل جهاد اسلامی و اسماعیل هنیه خللی در ادامه رهبری مقاومت با اشغالگری ایجاد نکرد، شهادت رهبر مقاومت سید حسن نصرالله نیز پایان مقاومت حق طلبانه نخواهد بود.
حزب الله امروز از نظر تشکیلات با حزب الله ۳۰ سال پیش کاملا متفاوت است، طی این سه دهه هزاران رزمنده را جذب، آموزش و سازماندهی و صدها فرمانده را تربیت کرده و به بالندگی کامل رسیده است.
با وجود ضربه سختی که با شهادت سید حسن نصرالله بر حزب الله و مقاومت اسلامی وارد آمده به طور حتم سردار دیگری مسوولیت فرماندهی حزب الله را برعهده خواهد گرفت و این سازمان مستحکم را با قدرت بیشتر رهبری خواهد کرد.
دولت آمریکا مدعی بی اطلاعی از عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله شده است اما تنها ساعاتی پس از اعلام بی اطلاعی از اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی توسط بلینکن وزیر خارجه این کشور، دم خروس دروغگویی آنان برای عالم و آدم نمایان شد.
جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز شنبه هفتم مهرماه در بیانیه‌ای بدون محکوم کردن حمله تروریستی به مناطق غیرنظامی بیروت، با صراحت تمام ترور سید حسن نصرالله را اقدامی در جهت عدالت توصیف کرد، کیست که نداند بدون حمایت مالی، تسلیحاتی، دیپلماتیک و تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا و برخی دول اروپایی، رژیم صهیونیستی قادر به ادامه حیات ننگین خویش نخواهد بود.
موضوع پیجرها که مجروحیت بیش از چهار هزار نفر از مردم لبنان و نیروهای حزب الله را موجب شد و سپس حملات بی وقفه هوایی به جنوب لبنان و در نهایت شهادت پرچمدار مقاومت و جمعی از اعضای ارشد حزب الله، بی تردید ضربه ای بزرگ و غیر قابل انکار است، حتما رهبری جدید حزب الله اولین گام خود را توجه جدی به ریشه یابی مسئله و بستن این منفذ خطرناک خواهد نمود.
اما تجربه های مشابه که در گذشته فراروی حزب الله قرار گرفته اند و سازمان منسجم، متحد، با ایمان و متکی به جوانان و نیروهای فداکار و جان برکف حزب الله، به ما می گویند مبارزه با رژیم اشغالگر و نژاد پرست صهیونیستی کماکان ادامه خواهد یافت.
رهبری جدید حزب الله هر شخصیتی که باشد، حتما راه شهید سید حسن نصرالله را با قدرت در پیش خواهد گرفت.
رژیم صهیونیستی و حامیانش این را خوب می دانند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سفاک و خون آشام اسرائیل به عنوان نماد تمام زشتی ها و ددمنشی ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سخنانی علنا و رسما کشورمان را تهدید کرد.

هرچند این گزافه گویی ها برای مصرف داخلی است و او می داند که بیش از ۴۴ سال است اربابانش با وجود تمام تهدیدات و بحران سازی نتوانسته اند راه به جایی ببرند، با این حال نباید از مکر و حیله دشمنان غافل شد از این رو امروز وفاق ملی بیش از پیش یک‌ضرورت اساسی برای فائق آمدن بر مشکلات داخلی و ناکام گذاشتن توطئه های خارجی است.
از دیگر سو در عرصه داخلی ایران نیز تامل در بند بند پیام های تسلیت رییس جمهور، روسای قوای مقننه و قضاییه و همچنین تشکل ها و شخصیت های سیاسی کشور این مهم را به خوبی نمایان می کند؛ گرانیگاه و قافله سالار و محور این وفاق و انسجام و همگرایی ملی رهبر معظم انقلاب هستند.

همچنین عملیات وعده صادق ۲ درست متناسب با روحیات رهبران سیاسی و در پاسخ قاطع و کوبنده به خوی تجاوزکارانه فرماندهان نظامی این رژیم جنایتکار بود.
پایان دادن به اقدامات خرابکارانه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حقوق حقه و پایان دادن به رنج و آوارگی و قتل عام مردم فلسطین راه حل مشکلات منطقه و خاتمه کشمکش و حملات متقابل است در غیر اینصورت نه رژیم صهیونیستی و نه منافع آمریکا و غرب در منطقه روی آرامش نخواهد دید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha