جریان‌سازی برای تقویت وفاق در آذربایجان‌شرقی

مراغه- ایرنا- «بهرام سرمست»، نماینده عالی دولت پزشکیان در آذربایجان‌شرقی روز گذشته در مزار دکتر «مالک رحمتی» و خانه پدری این شهید خدمت حضور یافت و جریان‌سازی برای تقویت وفاق در سطح استان را از مراغه و قبل از معارفه‌اش آغاز کرد.

به گزارش ایرنا سفر وی در حقیقت حامل پیام مهمی برای مردم و مسئولان آذربایجان‌شرقی است؛ پیامی که تندروی‌ها و خط‌ کشی بین سلیقه‌ها به ویژه بین دولت‌های سیزدهم و چهاردهم را مردود می‌داند.

چرا که «سرمست» در این سفر از پدر و مادر شهید «رحمتی» خواست تا برایش دعا کنند و ابراز امیدواری کرد که به عنوان استاندار دولت چهاردهم بتواند کارهای ناتمام دکتر رحمتی در دولت سیزدهم را تکمیل کند.

جریان‌سازی برای تقویت وفاق در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی در دولت وفاق ملی: پر کردن جای خالی شهید «رحمتی» بسیار سخت است

اما به نظر می‌رسد پیام این سفر جریان‌ساز «سرمست»، بسیار فراتر از تکمیل طرح‌ها و کارهای ناتمام دولت سیزدهم باشد و معیارهای تقویت وفاق در سایر زمینه‌ها هم طی ماه‌ها و سال‌های آینده دنبال شود.

چرا که تقویت وفاق اجتماعی کلیدواژه‌ای است که می‌تواند به ارتقای همبستگی اجتماعی، کاهش تنش‌ها و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند و در همین راستا می‌توان به اقدامات مؤثر و جامعی در دولت وفاق ملی دست زد.

برای نمونه انتظار می‌رود آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، حس همبستگی را از سنین پایین و با آموزش تفکر انتقادی، احترام به تفاوت‌ها و ترویج فرهنگ گفت‌وگو تقویت کند.

همچنین با توجه به اهمیت گفت‌وگو و تعامل اجتماعی، نهادهای فرهنگی به برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و مشاوره‌های گروهی میان اقشار مختلف جامعه برای ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل‌نظر اقدام کنند.

راه‌اندازی پروژه‌ها و برنامه‌های اجتماعی مشترک که اقشار و گروه‌های دارای زاویه را دور هم جمع کرده و به همکاری تشویق کند نیز یکی دیگر از اقدامات مورد انتظار برای تقویت وفاق در سطح استان به شمار می‌رود.

تشویق و جذب افراد به فعالیت‌های داوطلبانه و اجتماعی نیز باعث نزدیک‌تر شدن آنان به یکدیگر می‌شود و در نتیجه توسعه فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد باید در اولویت نهادهایی چون فرمانداری، محیط زیست، ورزش و جوانان و هلال احمر قرار گیرد.

سفر استاندار جدید برای رسانه‌ها هم پیام داشت

این سفر با هماهنگی قبلی روابط عمومی استانداری، تعامل مطلوب مسئولان محلی و حضور حداکثری اصحاب رسانه مراغه پوشش داده شد که اهمیت رسانه و فضای مجازی را در دولت چهاردهم نشان می‌دهد و از سوی دیگر نیز لزوم استفاده از رسانه‌ها برای ترویج پیام‌های همبستگی و احترام به دیگران، و کاهش اخبار منفی و تقسیم‌کننده را یادآوری می‌کند.

حل منازعات، سیاست‌های حمایتی و تقویت حس تعلق از طریق مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و ایجاد فضایی که در آن افراد حس کنند صدایشان شنیده می‌شود نیز از دیگر معیارها برای تقویت وفاق ملی به شمار می‌رود که پیش از این نیز در سطح کشور کلید خورده است.

«موسوی» این سفر را بسیار ارزشمند خواند

«سیدفرید موسوی» نماینده مردم مراغه و ‌عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی که از شخصیت‌های نزدیک به دولت پزشکیان به شمار می‌رود، این سفر را بسیار ارزشمند می‌داند.

وی اضافه کرد: حضور «سرمست» قبل از آیین معارفه‌اش بر سر مزار شهید رحمتی و منزل پدری این شهید راه خدمت، نشانگر تدبیر وی برای تقویت وفاق در سطح استان و اهمیت آن در دولت چهاردهم است.

جریان‌سازی برای تقویت وفاق در آذربایجان‌شرقی
موسوی: ادای احترام استاندار جدید به شهید رحمتی آغاز جریانی برای تقویت وفاق در آذربایجان‌شرقی است

وی این سفر را از لحاظ سیاسی و اخلاقی دارای اهمیت خواند و افزود: در این سفر از یک سو از منش و اخلاق‌مداری نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد و از سوی دیگر نیز اهمیت وفاق اجتماعی برای توسعه استان مورد تاکید قرار گرفت.

«موسوی» به سوابق درخشان و تجربه «سرمست» در عرصه سیاسی هم اشاره و بیان کرد: وی مدیری کارآزموده محسوب می‌شود که نسبت به مسایل و ظرفیت‌های استان آشناست و مدیری بومی، عملگرا و کارآمد به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بررسی سوابق گذشته «سرمست» عملگرایی وی را به خوبی نشان می‌دهد، اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری و برنامه‌محوری نیز از دیگر ویژگی‌های وی به شمار می‌رود و وی یکی از موفق‌ترین استانداران کشور در اجرای سیاست‌های دولت وفاق ملی خواهد بود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی این را هم بیان کرد: انتظار از دولت چهاردهم هم انتخاب چنین فردی به عنوان استاندار بود چراکه مردم استان با رای حداکثری به دولت پزشکیان حق دارند تا انتظارات خاص از دولت داشته باشند.

«موسوی» تصریح کرد: دولت با انتخاب این استاندار نشان داد که به دنبال پاسخ اثربخش به لطف و محبت مردم استان در دوره انتخابات است.

به گزارش ایرنا «سرمست» به عنوان نماینده عالی دولت وفاق ملی در آذربایجان‌شرقی، پس از حضور بر سر مزار شهید «مالک رحمتی» به دیدار خانواده این شهید راه خدمت رفت و از پدر و مادرش برای فعالیت در استانداری کسب اجازه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha