امام جمعه اردبیل: عملیات وعده صادق ۲ موجب غرور و افتخار هر ایرانی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عملیات وعده صادق ۲ مهمتر از انتقام ، اوج اقتدار نظامی و تکنولوژی دفاعی ایران را نشان داد و این موجب غرور و افتخار هر ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اردبیل اظهار کرد: همه عزیزان دقت کنند که موشک‌های بالستیک فوق سرعت نقطه زن تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد در این حمله ممکن بود موشک چند متر از هدف دور شود و به مناطق مسکونی بخورد اما بعد از طی هزار کیلومتر حتی یک متر موشک ها خطا نکردند تمام ایرانی‌ها افتخار می کنند که کشورشان به این تکنولوژی دست یافته است.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله ضایعه ای است که هیچ وقت جبران نخواهد شد و در میان جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی این جنایت از بزرگترین جنایات است و رژیم از وبال هر جنایتی راحت بماند از وبال این جنایت خلاص نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن سید جلیل القدر یک پدیده بود و محصول سیستم نبود و در میان روحانیت شیعه از استثنایی‌ترین‌ها بود و اوصافی داشت که همه آن اوصاف می‌تواند الگوهای بزرگ برای نسل حاضر باشد.

عضورمجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سید حسن نصرالله ترس را ترسانده بود و بزرگترین سفره نترسی را باز کرده بود،اضاعه کرد: اطاعت او از رهبری و عشق و علاقه او به نحوی بود که می‌توان گفت قطعاً نظیر ندارد ذوب در مقام معظم رهبری بود و سی سال نه اسرائیل بلکه آمریکا و اروپا را به ذلت نشاند آنها را از لبنان خارج کرد و یک مجموعه عظیم نظامی را سازماندهی کرد.

خطیب جمعه اردبیل در وصف شخصیت و سلوک سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: یک خصوصیت بزرگ و وصف قدسی سید حسن نصرالله این بود که به قانون شوم هدف وسیله را توجیه می‌کند معتقد نبود برخلاف اسرائیل که سیل‌آسا مردم عادی را برای رسیدن به اهداف خود می‌کشد اگر سید حسن نصرالله مثل او عمل می‌کرد قطعاً اسرائیل سقوط می‌کرد.

وی افزود: اگر او با هزاران موشکی که در اختیار داشت مردم عادی تل‌آویو را می‌زد همه چیز تمام بود اما جوانمردی در جنگ را کنار نگذاشت همین الان هم اگر حزب الله خطاب به مردم تل‌آویو اطلاعیه دهد که چون نتانیاهو مردم عادی ما را می‌زند ما مجبور به بمباران مردم عادی هستیم تا ۲۴ ساعت شهر را خالی کنید فقط این اطلاعیه کل اوضاع اسرائیل را به هم می‌ریزد اما سید مقاومت تا آخر فرماندهی خودش فقط بمباران پادگان‌ها و پایگاه‌های هوایی و کارخانجات سلاح و مراکز مهمات اسرائیل را هدف قرار داد این خصیصه فقط در اعتقاد مسلمان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه جوانمردی در جنگ و رعایت آداب شرف در جنگ در زمان ما قبل از انسان‌ها کشته شده و دفن شده است گفت: رسول خدا(ص) منشور جنگ نوشته که حیرت آور است نتانیاهو بیاید در محضر شاه اسماعیل بنشیند از او آداب جنگ را یاد بگیرد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: این مرد بزرگ قیمتش آن قدر زیاد است که به راحتی نمی‌توان انتقام او را از اسرائیل گرفت ما قطعاً انتقام سید حسن نصرالله را خواهیم گرفت انتقام او با کشتن چند صهیونیست قاتل درست نمی‌شود آن سید آن قدر قیمت بالایی دارد که انتقام خون او فقط زمانی است که اسرائیل از همان جا که آمده دوباره به همان جا برگردد .

وی با اشاره به یاوه گویی های اسرائیل پس از عملیات وعده صادق ۲ تصریح کرد: این روزها رژیم صهیونیستی رجزخوانی می‌کند که به ایران حمله خواهم کرد به سردمداران این رژیم می‌گوییم ما با ۲۵۰ موشک به عنوان انتقام سید حسن نصرالله و هنیه و ۴۲ هزار فلسطینی و دو هزار لبنانی اصلاً دلمان خنک نشده و نخواهد شد دنبال یک محمل قانونی هستیم تا این بار نه با ۲۵۰ موشک بلکه با صدها موشک انتقام را کامل و کار را یکسره کنیم.

خطیب جمعه اردبیل تاکید کرد: اسرائیل و آمریکا بدانند مقاومت به نقطه‌ای از قدرت ان شاءالله خواهد رسید که شما به ایام هنیه و به ایام سید حسن نصرالله رحمت خواهید فرستاد.

وی افزود: ما ترور سید حسن نصرالله و ترور اسماعیل هنیه و ترور تمام فرماندهان مقاومت را از آمریکا می‌دانیم قطعاً فرمان از آمریکا صادر شده است اصلاً اسرائیل یعنی آمریکا؛ خون ۴۲ هزار نفر در غزه از چنگال آمریکا می‌ریزد. اسرائیل در هر عملیات کوچک رسماً اعلام می‌کند که به آمریکا گفتیم می‌خواهیم این کار را بکنیم مثلاً می‌گوید به آمریکا گفتیم که می‌خواهیم در محدوده کوچک وارد خاک لبنان شویم حالا آمریکا در تمام جنایات بزرگ اسرائیل به طور مدام تکرار می کند ما خبر نداشتیم.

وی با تبیین امتیازات دکترین نظامی ایران خاطر نشان کرد: امتیاز بزرگ دکترین نظامی ایران این است که در عین اقتدار کامل تماماً دفاعی است در هشت سال دفاع مقدس نیز جنگ ما جنگ دفاعی بود وعده صادق یک و دو هم بعد از حمله اسرائیل انجام گرفت ترور هنیه در تهران نقض حاکمیت ملی ایران بود اگر ایران انتقام نمی‌گرفت هم ذلت بزرگ برای ملت ما بود و هم دشمن جری تر می‌شد و جلوتر می‌آمد .

آیت الله عاملی گفت: وعده صادق دوم دو مطلب مهم را دنبال می کرد و در وهله اول انتقام اسماعیل هنیه و سید مقاومت بود و لذا قلب تمام مسلمان‌ها را خوشحال کرد و اوج و وسعت خوشحالی ملت‌های مسلمان ثابت کرد که ایران اسلامی در قلب‌ها جا دارد عجیب است که در پارلمان‌های کشورهای اسلامی هم جشن گرفته شد و اسرائیل شدیداً به دولت اردن اعتراض کرده که چرا نمایندگان مجلس اردن به خاطر وعده صادق ۲ در پارلمان جشن گرفته و حلوا پخش کرده‌اند!

امام جمعه اردبیل افزود: جامعه به اصطلاح جهانی از اقدام ایران به شدت ناراحت است اما نه به خاطر اضرار موشک‌ها بلکه به خاطر اینکه چرا یک کشور خارج از جامعه به اصطلاح جهانی توانسته در محاصره تکنولوژی به این تکنولوژی دست پیدا کند و برای آنها دردسر درست کند.

آیت الله عاملی گفت: غربی‌ها دقت کنند که این تحولات بزرگ علمی در ایران در تکنولوژی‌های دفاعی نتیجه محاصره و تحریم و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی است و ادامه تحریم جز خودکفایی‌های بزرگ در بخش‌های مهم اقتصادی و علمی برای شما نتیجه‌ای نخواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه اظهار کرد: اسرائیل که از حمله به ایران می‌ترسد و مجبور شده به ملت ما پیام دهد و در پیام خود هم تهدید می‌کند و هم تطمیع !

آیت الله عاملی با تبیین وظایف مسلمان ها در شرایط حساس اخیر گفت: مردم به صورت مردمی و نه دولتی به آوارگان لبنان کمک کنند این مساعدت بر هر مسلمان واجب شرعی است یک میلیون جمعیت در لبنان در اردوگاه‌ها بدون امکانات زندگی می‌کنند من از یک خانم اردبیلی قلباً تشکر می‌کنم که طلای یادگار مادر خود را جهت آوارگان لبنان اهدا کرد و این طلا بسیار نفیس و ارزش مالی بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: دوم باید وحدت را حفظ کنیم این و آن را متهم نکنیم سر مدیریت‌ها یکدیگر را تنقیص نکنیم در خصوص مصالح کلان که توسط بزرگان نظام و شورای امنیت ملی تعیین می‌شود انتقاد و خدشه وارد نکنیم.

آیت الله عاملی با بیان اینکه باید متوجه جنگ روانی دشمن باشیم، افزود: این روزها جنگ روانی به اوج رسیده است ده‌ها نمونه می‌توانم ذکر کنم ولی نمی‌خواهم مروج شبهات دشمن باشم به نام شخصیت‌ها مطالب خلاف امنیت ملی منتشر می‌کنند که همه دروغ است و انسان دروغ گو فقط از سر خواری نفس دروغ می گوید.(لا یکذب الکاذب الا من مهانه نفسه)

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تشریح کرد: ملت ایران این روزها شدیداً بمباران روانی می‌شود اکثریت ملت ایران آن اخبار جعلی را نمی‌پذیرد اما شاید عده ی اندکی باور کنند من از آن عده قلیل می‌خواهم حداقل احتمال دهند که آن اخبار جعلی است و بدون واهمه حقیقت را از خود مسئولین ایرانی بپرسند.

امام جمعه اردبیل در خاتمه ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم از زحمات بسیار ارزشمند آنها در موضوع امنیت تشکر می‌کنیم نیروی انتظامی و مرزبانی در این اواخر به طور مکرر مورد هجمه دشمن قرار گرفته و شهدا گرانقدری برای امنیت کشور تقدیم کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha