عضو مجلس خبرگان: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌هاست

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه بیان کرد: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌ها در اشغال نیل تا فرات است. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: در درجه نخست هر مسلمانی باید به داد مسلمان دیگر بشتابد و در وهله بعدی باید بدانیم که دفاع ما از غزه و فلسطین در واقع دفاع از خودمان است و اسراییل اگر در فلسطین و جنوب لبنان موفق شود، برای اشغال کشورهای همسایه ما اقدام خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌هاست
آیت‌الله پورمحمدی: قدر علما را بدانیم

وی اضافه کرد: در واقع ما خط مقدم جنگ با اسراییل را به لبنان و فلسطین کشانده‌ایم و در آنجا از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم چراکه اگر در آنجا نایستیم، باید در مناطق مرزی خودمان در برابر آنان مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: امروز اقتصاد ما هم وابسته به امنیت ما است و بر هیمن اساس نیز مستشاران نظامی ما در جبهه مقاومت یکی پس از دیگیری به شهادت می‌رسند.

ضایعه از دست دادن شهید نصرالله غیرقابل انکار است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ضایعه از دست دادن شهید نصرالله را بسیار بزرگ و غیرقابل انکار عنوان کرد و افزود: در دهه‌های اخیر عالمانی چون شهید نصرالله و شیخ زکزاکی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و چند میلیون نفر را به مکتب اهل بیت گرایش داده‌اند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه وجود یک عالم در کشمیر، مردم آن منطقه را با مکتب اهل بیت آشنا کرده است، اضافه کرد: اکنون مردم کشمیر به برکت مکتب اهل بیت انقلابی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در منطقه «جبل عامل» لبنان عالمان بزرگی تربیت شده‌اند، اضافه کرد: شهید اول، شهید ثانی، محقق کرکی صاحب «جامِعُ المَقاصد فی شرح القواعد»، شیخ بهایی، علامه شرف‌الدین، شهید نصرالله و دهها عالم دیگر از «جبل عامل» برخاستند.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه پدر امام موسی صدر ایرانی بود، اضافه کرد: امام موسی صدر ۲ سال پس از اقامتش در نجف اشرف به قصد دیدار با بستگان خود در لبنان عازم آن کشور شد و در شهر «صور» با عالم بزرگ و معروف و مجاهد شیعه لبنان، سید عبدالحسین شرف‌الدین دیدار و گفت و گو کرد.

عضو مجلس خبرگان: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌هاست
امام موسی صدر عالم، متفکر، سیاستمدار و رهبر شیعیان لبنان در قرن چهاردهم هجری بود

وی ادامه داد: چند سال بعد که شرف‌الدین در لبنان درگذشت، پسرانش از سید موسی صدر دعوت کردند تا به‌نا بر سفارش پدرشان، به لبنان برود و رهبری شیعیان آنجا را برعهده بگیرد.

آیت‌الله پورمحمدی: بنای جنبش «آمل» را هم امام موسی صدر گذاشت و شهید چمران و شیخ محمد منتظری در لبنان به وی کمک کردندوی با بیان اینکه شهید نصرالله از دوران نوجوانی به امام موسی صدر علاقه داشت، افزود: جنبش آمل بعدها به حزب‌الله لبنان تبدیل شد و زمانی که حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدعباس موسوی دبیرکل بود، شهید نصرالله هم در حزب‌الله عضویت داشت.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: حجت‌الاسلام والمسلیمن موسوی و خانواده‌اش را اسراییلی‌ها در داخل خودرو ترور کردند و بعد از شهادت وی، سیدحسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد و ۳۰ سال این مسئولیت را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه شهید نصرالله در ۳۲ سالگی مسئولیت حزب‌الله لبنان را بر عهده گرفت، اضافه کرد: وی با قامت استوار حزب‌الله را تقویت کرد تا جایی که اگر زمانی حزب‌الله و مسلمانان فلسطینی با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز با موشک حیفا و تل آویو را می‌زنند.

وی این را هم بیان کرد: در چند روز اخیر حدود ۲ هزار نفر در لبنان شهید شده‌اند و یک عده زیر آوار قرار دارند؛ شب گذشته و در عرض نیم ساعت هم لبنان ۱۲ بار بمباران و موشک‌باران شد.

آرامش و امنیت داخلی مرهون بیداری عوامل انتظامی است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به نقش عوامل انتظامی در تامین امنیت اشاره و بیان کرد: آرامش مردم ناشی از بیداری عوامل انتظامی است و مردم باید قدردان این نیروها باشند.

عضو مجلس خبرگان: گسترش جنگ به لبنان نشانگر نیت شوم صهیونیست‌هاست
عنوان

آیت‌الله پورمحمدی افزود: امنیت در کنار سلامت نعمت بزرگی است که به فرموده امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه، کمتر به اهمیت آن پی می‌بریم تا زمانی که به خطر بیافتد.

وی امنیت کشورمان را مثال‌زدنی خواند و ادامه داد: امنیت کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار بالاست و این امنیت مرهون تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و در راس آنان مقام معظم رهبری است.

امام جمعه مراغه همچنین وظیفه نیروی انتظامی در تامین امنیت داخلی را بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: وقتی مردم در تعطیلات و استراحت هستند، عوامل انتظامی در آماده‌باش به سر می‌برند و زحمات بسیاری متحمل می‌شوند تا امنیت در داخل کشورمان برقرار شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های عوامل انتظامی بیان کرد: تامین امنیت به عوامل مختلفی بستگی دارد و حتی امنیت منطقه و استان‌های مجاور هم در امنیت شهرمان اثر می‌گذارد؛ بر همین اساس از زحمت‌های تمام عوامل انتظامی کشورمان باید قدردانی کنیم.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین مردم شهرستان را به تقوا دعوت کرد و افزود: بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود، ناشی از بی‌تقوایی است و بر همین اساس تمام مردم را در نمازهای جمعه به تقوای الهی دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان نیز فرمانده انتظامی مراغه اهالی را به مشارکت در پیشگیری از وقوع جرایم دعوت، و گزارشی از فعالیت‌های این فرماندهی در نیمه نخست سال جاری را تشریح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha