سازمان تعاونی روستایی، پیشران خوداتکایی کشاورزی

تهران- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی را به دلیل وظایف و ماهیت در همگرایی توان تولیدات روستایی دارای اهمیت برشمرد و این سازمان را حامی حاکمیتی تولید در روستا و پیشران خوداتکایی کشاورزی دانست.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسن ربانی» در دیدار با سرپرست سازمان تعاون روستایی، با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی ارتباط مستقیم با امنیت غذایی دارد، افزود: با وجود نیروهای خلاق و تازه نفس، سازمان تعاون روستایی می‌تواند در استقلال غذایی نقش پیش‌برنده داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: با به‌کارگیری افراد معتمد و دلسوز می‌توان سازمان را برای رسیدن به اهداف عالی کمک کرد و زمینه‌ساز حرکت سازمان به سوی اقتدار و پویایی شد.

وی تصریح‌کرد: باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و با نگاه دقیق به تحلیل‌ها و آمارها نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم و با اصلاح ضعف‌ها و بهره‌برداری از قوت‌ها سازمان را در ریل تعالی قرار دهیم.

ربانی در ادامه با تاکید بر نظارت مستمر بر دستگاه‌های زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی، گفت: با نظارت مستمر به زیر مجموعه‌های سازمان می‌توان اشکالات را رفع کرد و به رشد سازمان سرعت بخشید.

وی ادامه‌داد: سازمان تعاون روستایی جزو سازمان‌های مردم‌نهاد است که در خط مقدم امنیت غذایی است و با به‌کارگیری توان تولیدات روستایی و هدایت آن در جهت پوشش نیازهای غذایی جامعه، نقش محوری در افزایش خوداتکایی محصولات کشاورزی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان ضمن تاکید بر سلامت نیروهای انسانی، گفت: تحقق اندیشه‌های دینی باعث رشد معنوی کارکنان می‌شود که با برنامه‌ریزی درست و منسجم سازمان تعاون روستایی در تعامل با اقشار متدین و تلاشگر کشور اعم از روستاییان و کشاورزان حرکت جمعی برای پیشرفت کشور در حوزه تامین غذا و توسعه کشاورزی فراهم می‌شود.

تاسیس ۱۰ هزار فروشگاه زنجیره ای تعاون روستایی طی ۲ سال آینده

«محمدرضا طلایی» سرپرست سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان است، گفت: برای تعالی سازمانی به دنبال پرورش فرهنگی و فکری منابع انسانی و سرمایه‌های معنوی سازمان هستیم.

وی، یکی از مسایل امروز را بحث بازار و نحوه تامین و مدیریت تقاضا دانست و افزود: در صورت تامین اعتبار و ایجاد بستر لازم می‌توان در ۲ سال نخست با تاسیس ۱۰ هزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاون روستایی در سراسر کشور مدیریت بازار را به دور از سوداگری برخی سودجویان نظام‌مند ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha