تاکید مجدد مصر و عربستان بر همبستگی کامل با لبنان

تهران – ایرنا – وزیران امور خارجه مصر و عربستان با بررسی تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه بر همبستگی کامل با لبنان تاکید کردند.

به گزارش روز جمع ایرنا از پایگاه الشروق مصر، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در گفت وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان همتای سعودی اش اوضاع منطقه و تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و تجاوز این رژیم به لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

«تمیم خلاف» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در این باره اعلام کرد: وزیران امور خارجه دو کشور، با محکوم کردن تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان که منجر به شهادت شهروندان بی‌دفاع شده است، بر همبستگی کامل قاهره و ریاض با دولت و ملت لبنان در بحران کنونی تاکید کردند.

بدر عبدالعاطی و فیصل بن فرحان همچنین ارائه همه انواع کمک‌های بشردوستانه به ملت لبنان و فراهم کردن زمینه برای اقدام دولت لبنان به انجام وظایفش و گسترش حاکمیتش بر سراسر خاک این کشور را ضروری دانستند.

وزیران امور خارجه مصر و عربستان همچنین مخالفت کامل کشورهایشان را با هر گونه اقدامی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان بر هر بخشی از خاک این کشور اعلام کردند.

عبدالعاطی و بن فرحان در ادامه با هشدار درباره خطر ادامه تنش بر ملت‌های منطقه، بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۷۰۱ توسط کلیه طرف‌ها تاکید کردند.

وزیران خارجه مصر و عربستان همچنین از جامعه جهانی، به ویژه شورای امنیت خواستند به مسئولیت‌هایشان درباره برقراری آتش بس فوری و دائمی در لبنان و نوار غزه عمل کنند . آنها اعلام کردند قاهره و ریاض به هماهنگی‌هایشان برای تعامل با تهدیدات علیه کشورهای عربی به دلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت‌های لبنان و فلسطین ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha