حضور پزشکیان در دوحه پس از عملیات «وعده صادق ۲» نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

تهران- ایرنا- معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور با اشاره به حضور دکتر پزشکیان در دوحه، پس از انجام عملیات وعده صادق ۲ و در اوج تهدیدهای رژیم صهیونیستی، نوشت: این حضور نشانه آشکاری از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی طباطبایی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: حضور دکتر پزشکیان در سومین دوره اجلاس گفتگوی کشورهای آسیایی در دوحه درست یک روز پس از عملیات شکوهمند وعده صادق ۲ در اوج تهدیدهای رژیم صهیونیستی نشانه آشکاری از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور در این پیام تصریح کرد: دیدار رئیس‌جمهور با امیر قطر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، رهبران جنبش حماس، نخست وزیر تایلند و امیر کویت و رئیس‌جمهور تاجیکستان از رهاوردهای دیپلماتیک سفر رئیس‌جمهور پزشکیان به قطر بود

وی ادامه داد: همچنین نشست بسیار گرم و صمیمی ایرانیان مقیم قطر با دکتر پزشکیان آخرین بخش برنامه‌های سفر یک و نیم روزه رئیس‌جمهور در قطر بود.

طباطبایی تاکید کرد: دستاوردهای ارزشمندی که این سفر در زمینه‌های مختلف داشته است در کوتاه زمانی رخ نمایان خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر پزشکیان ظهر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ به منظور انجام سفری دو روزه و با دعوت رسمی امیر قطر عازم این کشور شد. رئیس‌جمهور در بدو ورود به دوحه مورد استقبال مقامات قطری قرار گرفت و پس از آن مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور با حضور «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شد.

مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر ۶ سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از جمله نخست وزیر تایلند و وزیر امور خارجه عربستان سعودی از دیگر برنامه‌های دکتر پزشکیان در این سفر ۲ روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha