۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85617816
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سومین جشنواره ملی گویندگی مولانا فراخوان داد

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85617816
سومین جشنواره ملی گویندگی مولانا فراخوان داد

سمنان - ایرنا - دبیر جشنواره ملی مولانا گفت: فراخوان سومین دوره جشنواره ملی گویندگی، دوبله، اجرا و سخنوری مولانا منتشر و ثبت نام از علاقه‌مندان هنر صدا و اجرا برای شرکت در این رویداد هنری آغاز شد.

مریم حسین‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: «جشنواره ملی مولانا» پس از برگزاری ۲ دوره موفق در دانشگاه دامغان، در سومین دوره خود با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، پاییز و زمستان ۱۴۰۳ و بهار ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی مولانا یک رویداد جامع آموزشی و رقابتی در زمینه‌ هنر صدا و اجرا(گویندگی، دوبله، اجرا، سخنوری، بازیگری، کتاب صوتی، پادکست، نمایش صوتی و دوبله گروهی) است که با حضور و همراهی چهره‌های شناخته شده این عرصه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام و دریافت شرایط شرکت در رقابت‌های جشنواره می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره ملی مولانا اقدام کنند.

بخش‌های سومین جشنواره ملی مولانا

حسین پور خاطرنشان کرد: بخش‌های سومین دوره جشنواره ملی مولانا شامل رقابتی بزرگسال(آموزشی و رقابت،جایزه)، گویندگی(دکلمه/نریشن تیزر/ خبر/ روایت داستان)، دوبله (فیلم/انیمیشن/مستند)، اجرا و سخنوری(اجرای صحنه‌ای ، تلویزیونی، و بازیگری(مونولوگ)، می‌شود و جایزه‌ بزرگ سومین جشنواره‌ ملی مولانا با عنوان «پدیده‌ی جشنواره» به شخصی که حداقل در ۲ شاخه از بخش‌های رقابتی جشنواره، با نظر و تایید هیات داوران، رتبه بالایی را کسب کند، اهدا می‌شود.

وی افزود: چهره‌هایی همچون محمدرضا علیمردانی، امیرعلی نبویان، مژده لواسانی، پیمان طالبی، علیرضا عسکریان و بهار نوروزپور، در دوره‌ پیشین این جشنواره حضور یافتند و امسال نیز تلاش می‌شود چهره‌های شاخص این حوزه در جشنواره حضور یابند.

مراحل جشنواره برای شرکت‌کنندگان

وی در توضیح چگونگی مراحل جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام، در محدوده‌ زمانی مشخص، دوره‌ آموزشی جامع را پشت سر می‌گذارند که در این مرحله، مربیان جشنواره‌ در جایگاه راهنما و همراه، آثار و تمرین‌های هنرجویان را بررسی می‌کنند و ایرادهای آن‌ها را در یک فرآیند سازنده، به آن‌ها اطلاع می‌دهند تا برای رقابت در جشنواره از آمادگی مطلوب برخوردار شوند.

حسین‌پور تصریح کرد: در جشنواره‌ سوم مولانا بخش بازیگری (مونولوگ) برای علاقه‌مندان به هنر بازیگری، اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این دوره با هدف جلوگیری از پایمال شدن حقوق برخی شرکت‌کنندگان، افرادی که از رزومه و تجربه‌ بالایی برخوردار باشند، در سطح «حرفه‌ای‌ها» با افرادی هم‌سطح خود، از لحاظ تجربه و میزان فعالیت هنری، به رقابت می‌پردازند.

دبیر «سومین جشنواره ملی مولانا» خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به هنر صدا و اجرا، که سابقه‌ هنری ندارند نیز می‌توانند برای استفاده از فرصت آموزشی بی‌نظیر و ارتقای دانش و توانایی‌های هنری خود، در این جشنواره شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha