قهرمان ووشو جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

کرمانشاه - ایرنا - «دیانا رحیمی»، پدیده جدید جهان در رشته ووشو که در برای دومین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان شده است و «مریم هاشمی» سرمربی تیم ملی ووشو با استقبال مردم و مسوولان استان کرمانشاه وارد زادگاهشان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ووشوکار شایسته به همراه سرمربی تیم ملی ساندای دختران ایران، با استقبال یکی از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر ، شماری از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از ورزشکاران این رشته و جمعی از علاقه مندان به ورزش شب گذشته وارد شهر کرمانشاه شده و مورد استقبال قرار گرفتند.

«دیانا رحیمی» ووشوکار جوان کرمانشاهی که از او به عنوان پدیده جدید جهان در این رشته یاد می‌شود در نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان با شکست همه رقبای خود مدال خوش رنگ طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی در هشتمین دوره رقابت های قهرمانی جهان در کشور اندونزی در سال ۱۴۰۱ نیز در وزن منفی ۵۶ کیلوگرم توانسته بود مدال طلا کسب کند.

قهرمان ووشو جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

این دختر سانداکار کرمانشاهی در وزن ۶۰- کیلوگرم دختران در نهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان که با حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان در برونئی برگزار شد توانست به مدال طلا دست پیدا کند.

دیانا رحیمی در مرحله نخست پس از برتری مقابل مناتلا محمد از مصر، در دور دوم هم موفق ظاهر شد و آنا شاتسکا از اوکراین را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد، رحیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دیویانشی از هند رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی فینال شد.

وی در دیدار نهایی این وزن نیز به مصاف مامیائجی از چین رفت و با نمایشی عالی ضمن کسب برتری مقابل حریف قدرتمند خود به مدال طلای جهان دست یافت.

قهرمان ووشو جهان با استقبال مردم و مسوولان وارد کرمانشاه شد

دیانا رحیمی در سال ۱۴۰۲ به مقام قهرمانی آسیا و در سال ۱۴۰۱ نیز به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کند و به همین دلیل از سوی فدراسیون جهانی ووشو به عنوان پدیده نوظهور ووشو جهان معرفی شده است.

وی که متولد سال ۱۳۸۶ است در فروردین ماه امسال نیز در نظر سنجی پایگاه خبری جام ورزش از سوی مخاطبان به عنوان یکی از برترین ورزشکاران استان کرمانشاه معرفی شد.

استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های مهم رشته ووشو در کشور شناخته می شود، هم اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ووشوکار بیمه شده در این استان در حال فعالیت هستند که بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از انها را بانوان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha