راه‌اندازی خط سیار معاینه فنی موتورسیکلت در بازار تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از راه‌اندازی خط سیار معاینه فنی ویژه موتورسیکلت‌ها در بازار پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی روز شنبه در مراسم رونمایی از سردیس شهید والامقام سرلشگر حسن آبشناسان در مرکز معاینه فنی خودرو شهید آبشناسان گفت: یکی از موصوعات مهم تعداد پایین مراجعات موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی است که با توجه به حجم بالای تردد در شهر تهران و نقشی که این وسایل نقلیه در آلودگی هوا و تصادفات دارد، لازم است تا مراجعه بیشتری به مراکز معاینه فنی داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل برای نخستین‌ بار در کشور طرح پرتابل معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را با همکاری پلیس راهور و با هدف کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی اجرا می‌کنیم که اجرای طرح از منطقه ۱۲ تهران و محدوده بازار آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در این طرح موتورسیکلت‌ها می‌توانند بصورت تشویقی معاینه فنی خود را در همان محل دریافت کنند و نیاز نیست برای این منظور به مناطق دیگر تهران مراجعه کنند.

میرزایی قمی تاکید کرد: این طرح از حدود یک ماه دیگر اجرایی و عملیاتی خواهد شد و بتدریج در سایر مناطق تهران نیز گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی مراکز معاینه فنی ادامه داد: هدف اصلی از نوسازی مراکز، بهبود دقت و قابلیت اطمینان نتایج آزمون‌ها است که دستگاه‌های جدید نصب‌شده، عمر مفید بیشتری دارند و دقت بالاتری در ارزیابی آلایندگی و ایمنی خودروها فراهم می‌کنند.

میرزایی قمی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه کنند و حتی در شرایطی که الزام قانونی برای معاینه فنی ندارند از وضعیت فنی خودروی خود مطلع شوند این تجهیزات در برخی موارد در سطح کشور منحصر به فرد است و نمی‌توان مشابه آنها را در سایر مراکز معاینه فنی کشور پیدا کرد.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی تهران ظرفیت پذیرش سالانه ۳.۵ میلیون خودرو را دارد اما سال گذشته تنها ۱.۶ میلیون خودرو مراجعه کرده‌ که یکی از دلایل این کاهش مراجعه خودروهای پلاک تهران به مراکز خارج از شهر است ما پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردیم تا خودروهای پلاک تهران ملزم به مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین از برنامه‌های ستاد برای ارتقای خدمات تشویقی گفت: ما برای خودروهایی که معاینه فنی برتر خود را از مراکز شهر تهران دریافت کنند تخفیف ۲۰ درصدی در عوارض سالانه طرح ترافیک در نظر گرفتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha