نخست وزیر پیشین عراق: رژیم اسرائیل در آستانه فروپاشی است

بغداد – ایرنا – نخست وزیر پیشین عراق درباره خطبه سیاسی – جهادی نماز جمعه مقام معظم رهبری در تهران تاکید کرد که خطبه جمعه امام خامنه ای نشان داد که رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

«عادل عبدالمهدی» روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره مهمترین فرازهای خطبه مقام معظم رهبری که توجه او را برانگیخت تاکید کرد که نیازی نیست در بلاغت کلماتی که حضرت امام در خطبه عربی به کار برد سخن بگویم اما عمق مفاهیم این کلمات روشن بود آنگاه که فرمودند رژیم اسراییل ۷۰ سال به عقب برگشت و این بدان معنا است که اسرائیل در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؛ اینها برای همه ما مهم هستند.

وی با بیان اینکه با اهتمام بسیار بالایی به خطبه امام خامنه ای گوش فراداده است، ادامه داد: معظم له روح پیروزی و امید را نه فقط در ملت ایران بلکه در همه امت اسلامی دمید.

وی با اشاره به ضرب المثل مشهور عربی «اتقی الحلیم اذا غضب» (از انسان بردبار بترس وقتی خشم می گیرد) اضافه کرد که رفتار و کلام دیروز امام خامنه ای سرشار از حلم و بردباری و مردانگی و قدرت بالای بیان بود.

نخست وزیر پیشین عراق، گفت: امام خامنه ای در خطبه دیروز جمعه تهران همه چیز را تبیین کرد؛ اینکه نباید در تصمیم گیری و اقدام شتاب کرد و اما وقتی زمان اقدام رسید، این اقدام باید قاطعانه و فصل الخطاب باشد.

عبدالمهدی تاکید کرد که صرف حضور حضرت امام در میان جمع میلیونی نمازگزاران تهران، به غایت مهم بود و روح پیروزی و امید را در امت اسلام دمید.

وی درباره نقش آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: نقش آمریکا در این جنایت ها به طور کامل واضح و مسجل است و سیاست آمریکا در این راستا منطبق بر جنایت های رژیم غاصب اسراییل است.

نخست وزیر پیشین عراق تصریح کرد: آمریکا فقط تایید کننده جرائم صهیونیست ها نیست بلکه مشارکت کامل در این جنایت ها دارد.

وی خاطر نشان ساخت که وجود و بقاء و قدرت رژیم صهیونیستی مرهون وجود و بقاء و قدرت آمریکا است و در عین حال ضعف و نبود آمریکا به مفهوم ضعف و نابودی این رژیم غاصب است.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی تکمیل کننده هم و دارای یک موضع واحد هستند و نباید آنها را دو چیز مستقل دانست بلکه آنها دو روی یک سکه هستند..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha