۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85618279
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیداکردن ۷۵ درصد دزدی‌های گروهی در گلستان

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبر: 85618279
پیداکردن ۷۵ درصد دزدی‌های گروهی در گلستان

گرگان- ایرنا- رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان با یادآوری کاهش سرعت شناسایی بزهکاران در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ مورد دزدی گروهی در استان انجام شد که از این تعداد ۷۵ درصد گروه‌ها با ردگیری دقیق و شناسایی به‌موقع از هم پاشیده و اعضای آن دستگیر شدند.

سرهنگ امیر حسام روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: پیگیری برای شناسایی ۲۵ درصد به‌جای مانده بزهکاران نیز به مراحل پایانی رسیده و به زودی این دزدها دستگیر و گروه‌های دزدی آنان از هم پاشیده خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج تایید شده از هم‌پاشیده‌شدن گروه‌های دزدی، کم‌شدن دزدی در شهرها است که به عنوان نمونه با دستگیری اعضای گروهی که در یک مورد ۶۰۰ راس دام دزدیده بودند و به دزدی طلا و لوازم خودروی شهروندان مینودشتی هم اقدام می‌کردند، میزان بروز دزدی در این شهر نزدیک به ۳۵ درصد کمتر شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان افزود: مرحله بعدی پس از دستگیری دزدها، شناسایی مالخرها است که با دستگیری آنان و بریدن زنجیره ارتباط دزد و مالخر، بروز انواع دزدی کم خواهد شد.

حسام ادامه داد: در نمونه‌ای دیگر، گروه دزدی سیم و کابل برق در استان دستگیر شدند که در نتیجه آن، زیان وارده به مردم از ۶۰ میلیارد ریال در ماه به ۲۰ میلیارد ریال رسید.

وی به کم‌شدن ۲۹ درصدی دزدی مسلحانه در گلستان و بیشترشدن ۲۱ درصدی پیداکردن آن اشاره کرد و گفت: در این استان نقطه امنی برای بروز بزه آنان وجود ندارد.

حسام افزود: آموزش نیروها، تامین نیازهای این پلیس تخصصی و در اختیار گذاشتن تجهیزات مدرن از دلایل کارساز در شناسایی و دستگیری بزهکاران و کشف بزه‌ها داشت.

رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی، محکومان کیفری که بیش از سه بار مرتکب بزه شده باشند، ناگزیر به بستن پابند الکترونیک هستند که در این راستا ۲۶۲ بزهکار با نصب پابند پایش می‌شوند که امکان بیشترشدن این تعداد به هزار و ۲۰۰ دستگاه وجود دارد.

حسام بیان کرد: ۴۵ بزه‌ور (متهم) با وجود استفاده از پابند بار دیگر مرتکب جرم (بزه) شدند که با پایش سریع در زمان کوتاه به دام قانون افتادند.

رییس پلیس آگاهی گلستان درادامه به دستگیری دزدهای موتورسیکلت در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۳ دستگاه انواع موتورسیکلت به‌دلیل دستکاری شاسی و شماره موتور جمع‌آوری شدند که از این تعداد، ۶۳ دستگاه دزدی بود و با شناسایی مالباختگان به صاحبانشان تحویل داده شد.

وی بر ضرورت بیشترشدن تعداد خودروگاه (پارکینگ) ماشین‌ها در شهرها از جمله گرگان اشاره کرد و گفت: متناسب‌نبودن جای پارک با تعداد ماشین‌ها موجب شده مردم خودروهای خود را در کوچه و خیابان نگاه‌دارند که موجب بیشترشدن احتمال بروز دزدی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha