تشرف جمعی از ورزشکاران شهرستان ری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

شهر ری - ایرنا - جمعی از ورزشکاران شهرستان ری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف شده و با اهدای گل به حرم مطهر سید الکریم هفته بزرگداشت میلاد آن حضرت را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، از ارمروز شنبه رسماً برنامه‌های هفته فرهنگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

تشرف جمعی از ورزشکاران شهرستان ری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

حسین یوسف زاده رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری به همراه جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش ری با حضور در حرم مطهر سیدالکریم به این امامزاده واجب التعظیم ادای احترام کردند.

پیش از این حجت الاسلام عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه ۱۶ عنوان برنامه و ۳۱ ویژه برنامه برای هفته فرهنگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تدارک دیده شده تشریح کرد: مراسم آغازین هفته فرهنگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شنبه ۱۴ مهر با حضور ورزشکاران برجسته کشور از ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و محفل شب شعر با موضوع مناقب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بعد از نماز مغرب و عشا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد. قرار است تا دبیرخانه‌ای در این رابطه در آستان ایجاد و اشعار برگزیده را انتخاب نموده و پس از جمع آوری و بررسی به چاپ رسد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه، ۱۵ مهر، ساعت ۱۱ پزشکان و پرستاران بیمارستان فیروزآبادی در حرم حضور خواهد یافت. روز دوشنبه نیز، ۱۶ مهر ساعت ۸ صبح با حضور اساتید دانشگاه در حرم برنامه‌ها پیگیری شده و از فعالان دانشجویی قدردانی خواهد می شود؛ در این روز خادمین حرم به آسایشگاه معلولین کهریزک خواهند رفت و از ساعت ۱۵ خادمین حرم از میدان شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرده و جمع خوانی خواهند کرد و در ادامه آیین اهتزاز پرچم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد. پس از آن بعد از نماز مغرب و عشا، ویژه‌برنامه شب ولادت با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی برگزار می گردد که در این مراسم آیین عمامه‌گذاری نیز برگزار خواهد شد.

تشرف جمعی از ورزشکاران شهرستان ری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

وی افزود: سه‌شنبه، ۱۷ مهر ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با قرائت زیارتنامه آن حضرت برگزار خواهد شد که به دلیل آغاز هفته نیروی انتظامی در خدمت نیروهای نظامی و حافظان امنیت همراه خواهیم بود و در این مراسم از شهدای امنیت نیز تجلیل می شود. روز چهارشنبه، ۱۹ مهر به آموزش و پرورش اختصاص یافته است که برنامه‌ها با حضور معلمان و دانش‌آموزان در مصلی امام علی(ع) آغاز می‌شود. روز پنجشنبه، ۲۰ مهر برنامه‌ها با حضور قرآن آموزان و با تجلیل از خانواده شهدا برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع تا نیمه شب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی اظهار کرد: در این هفته اتاق عقد آستان به صورت ویژه فعال است و جوانان می‌توانند از این فضا برای انجام مراسم عقد خود استفاده کنند. همچنین می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی حکمت نامه حضرت عبدالعظیم(ع)، برگزاری مراسم جشن تکلیف، برگزاری غرفه‌های آشنایی نوجوانان با حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ارائه خدمات مشاوره رایگان به زائران و چندین برنامه متنوع دیگر اشاره کرد که از جمله اقدامات این هفته فرهنگی است.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: همچنین به دلیل همزمانی هفته کودک با هفته فرهنگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، برنامه‌های متنوعی برای کودکان با عنوان هیئت نوباوگان حسینی به همراه برگزاری نمایشگاه که به همت شهرداری در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد که از همه خانواده‌ها دعوت می‌کنیم با کودکان خود در این مراسم شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha