تکمیل طرح‌های آبرسانی خراسان‌شمالی نیازمند اعتبار ویژه است

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح های آبرسانی شهری و رفع تنش آبی در روستاهای استان نیازمند اعتبارات ویژه است.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در خصوص دیدار با معاون وزیر نیرو در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تکمیل طرح های آبرسانی با هدف کاهش تنش آبی در استان باید شتاب گیرد و دستگاه های خدمات رسان نیز این امر را در اولویت کاری قرار دهند.

وی افزود: بی تردید اگر توسعه و بهره‌برداری سریع از مجتمع‌های آبرسانی در اولویت دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان قرار گیرد، تنش آبی در روستاهای منطقه نیز کاهش خواهد یافت.

شهریاری با اشاره به تامین‌ مالی برای طرح انتقال آب آشامیدنی از چاه‌های منطقه قره‌میدان به شهرهای قاضی، آوا و آشخانه، گفت: در این دیدار بر شتاب بخشی طرح انتقال آب از سد به روستاهای «کهنه‌جلگه» و اجرای طرح های آبرسانی برای بیش از ۳۰ روستای مجتمع «پرسه‌سو» تاکید شد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این دیدار راهکارهای تامین مالی فوری برای اجرای مجتمع آبرسانی «اینچه سفلی» و روستاهای اطراف بررسی شد.

تکمیل طرح‌های آبرسانی خراسان‌شمالی نیازمند اعتبار ویژه است

وی گفت: جدای از تخصیص و ابلاغ ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای طرح های آبرسانی در استان با تخصیص اعتبار ویژه ای از محل بودجه‌ مربوط به تنش آبی کشور موافقت شد.

شهریاری افزود: همچنین در خصوص ابلاغ ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبرسانی «حسن‌سو» و روستاهای اطراف گفت و گو شد.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha