آهنگساز ایرانی فصل جدید هنری استانبول را افتتاح می‌کند

تهران- ایرنا- علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی مهرماه امسال کنسرت افتتاحیه ارکستر سمفونیک استانبول ترکیه را در مرکز فرهنگی و هنری آتاتورک روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی همراه با گولشن اونای نوازنده پیانو و هنرمند مشهور ترکیه روز جمعه- ۲۰ مهرماه- کنسرت افتتاحیه ارکستر سمفونیک استانبول ترکیه را در فصل جدید هنری در مرکز فرهنگی و هنری آتاتورک روی صحنه خواهد برد.

علی رهبری در ۳۰ سال گذشته اغلب مسئولیت کنسرت‌های مهم ارکستر سمفونیک استانبول را نیز به عهده داشته و علاوه بر این به مدت ۱۵ سال به صورت مداوم عنوان رهبر اصلی میهمان این ارکستر را به عهده داشته است.

کشور ترکیه دارای ۲۲ ارکستر سمفونیک دولتی است و علی رهبری، مدیر هنری سابق ارکستر شهرهای بروکسل، مالاگا، زگرب و پراگ به عنوان رهبر خارجی در این کشور از محبوبیت خاصی برخوردار است و اغلب با ارکسترهای سمفونیک آنکارا، ازمیر، جمال رشید ری، آنتالیا، و بورسا نیز همکاری داشته است. علاوه بر این هفت سال هم به طور مداوم برای ارتقای کیفیت ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا به این ارکستر دعوت شده است.

آهنگساز ایرانی فصل جدید هنری استانبول را افتتاح می‌کند

علی رهبری اکنون رهبر میهمان دایم مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه است و پنجم مهرماه امسال در چهارمین فصل هنری (۲۰۲۵-۲۰۲۴) برای نوزدهمین بار به عنوان رهبر دایم میهمان در این مجموعه به روی صحنه رفت.

در این کنسرت با همراهی ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی، علاوه بر اجرای آثار فرانتس پیتر شوبرت آهنگساز اتریشی و الکساندر آرتونیان آهنگساز ارمنی، «پژواک پارسی» اثر امیرمهیار تفرشی‌پور آهنگساز بین‌المللی ایرانی اجرا شد.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او پیش از این نیز سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است.

علی رهبری مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب، پراگ و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است. این آهنگساز با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha