یک‌هزار کلاس درس در شهرک سلیمانی اردبیل احداث می‌شود

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل از احداث یک هزار کلاس درس در شهرک شهید سلیمانی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حامد عاملی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک سلیمانی اردبیل با اعلام این خبر افزود: احداث فضای آموزشی در واحدهای نهضت ملی مسکن در اولویت قرار گرفته و در کنار فضای آـموزشی، زیرساخت‌های مربوط به آب ، برق و گاز هم در دست اجراست.

استاندار اردبیل همچنین در آیین کلنگ زنی طرح‌های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب به شهرک سلیمانی اردبیل گفت: ایجاد شبکه فاضلاب ، برق رسانی و ساخت مدرسه در این شهرک از امروز شروع می‌شود ضمن اینکه ساخت مراکز تجاری و ساخت چهار مسجد هم در این شهرک در اولویت برنامه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام اداره کل راه‌وشهرسازی نسبت به استمرار تامین زمین برای متقاضیان باقی‌مانده بیان کرد: در اجرای شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور، ۶۴۰ هکتار معادل ۱۰ درصد به مساحت شهر اردبیل افزوده می‌شود.

عاملی اظهار کرد: اردبیل با توجه به تراکم بالای جمعیتی که ۹۵ نفر در هر هکتار است، نیازمند افزوده شدن فضای شهری است که و انتظار می رود این اقدام شرایط زندگی در شهر را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه افزایش مساحت شهر اردبیل از ۶۴۰ تا یک هزار هکتار در برنامه قرار دارد، گفت: استان اردبیل نسبت به وسعت و جمعیت دارای بیشترین اجاره‌نشین به میزان ۹۰ هزار نفر بوده و همین علت هم بر افزایش اجاره‌بهای مسکن تأثیرگذار است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه اجرای زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: لازم است طراحی‌های مربوط برای هر یک از دستگاه‌های خدماتی انجام و اجرای زیرساخت‌ها نیز همگام با اجرای واحدها پیش برود.
یک‌هزار کلاس درس در شهرک سلیمانی اردبیل احداث می‌شود

عاملی با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی از بزرگترین شهرک‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در کشور است، افزود: در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد در حال ساخت است و همزمان با اجرای واحدهای مسکونی آماده سازی معابر و تامین زیرساخت‌ها هم در حال اجراست.

استاندار اردبیل گفت: یک هزار و ۳۴۰ واحد در قطعات یک و ۲ این شهرک در قالب ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی در حال ساخت است که تلاش بر این بوده در این پروژه ها طیفی از تنوع متراژ رعایت شود.

عاملی ادامه داد: در این قطعات در هر طبقه یک واحد ۶۵ متری، یک واحد ۷۵ متری و ۲ واحد ۸۵ متری اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان پنج هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha