۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85619303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در کردستان ۲۲ درصد رشد یافت

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85619303
پرداخت زکات در کردستان ۲۲ درصد رشد یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: نیمه نخست امسال ۶۵۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد یافته است.

به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات کردستان که با حضور مسئولان کشوری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این میزان زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به برنامه عملیاتی، ۱۰۹ درصد برآورد انجام شده، تحقق داشته است.

وی افزود: از مجموع زکات سال جاری ۳۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال مربوط به غلات، ۱۰۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال زکات واجب(مال التجاره) و ۵۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال آن زکات فطریه و کفاره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: از مجموع زکات ثبت شده امسال، ۶۲۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال آن توسط معتمدین، عاملین، مبلغین، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و سایر ادارات جمع آوری شده و با نظارت آنان در همان محل برای رفع نیاز نیازمندان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال به صورت نقد و کالا در اختیار شورای زکات استان قرار گرفته است که در زمینه‌های مختلف از جمله هفت مورد خدمات درمانی، ۱۷۷ مورد کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، کمک هزینه ساخت و تعمیر ۱۸ واحد مسکن شهری و روستایی و پرداخت کمک معیشت زندگی به ۲ هزار و ۸۷۱ خانوار هزینه شده است.

طوسی یادآور شد: در سال جاری نیز دبیرخانه شورای زکات با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی این فریضه الهی، اقداماتی مؤثر و چشمگیری انجام داده است که از جمله این اقدامات، برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه و دهگلان بود.

در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای شورای زکات استان به بیان دیدگاه‌های خود و اقدامات انجام شده در حوزه زکات پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha