۲ نشان طلا دستاورد تکواندوکاران  نوجوان فارس در مسابقات جهانی کره جنوبی  

شیراز-ایرنا- امیر محمد اشرافی و مهدی رزمیان از استان فارس در رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که در کره جنوبی در حال برگزاری است  ۲ نشان طلا به دست آوردند.

رییس هیات تکواندو فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مهدی رزمیان تکواندو کار فارس در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم در دور نخست سوراچات از تایلند را ۲ بر یک شکست داد و سپس فهد ظهران از اردن را در ۲راند متوالی از پیش رو برداشت و در مبارزه سوم برابر رافائل کریستوس از آلمان با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

احمد با وقار ادامه داد: همچنین رزمیان در مبارزه چهارم خود عبدالله المشرف از عربستان را ۲ بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله هم تمیرژان تاسکین قزاقستانی را در یک مبارزه سخت شکست داد و به فینال رسید.

 ۲ نشان طلا دستاورد تکواندوکاران  نوجوان فارس در مسابقات جهانی کره جنوبی  
مهدی رزمیان قهرمان جهان

باوقار بیان کرد: رزمیان در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم به مصاف خایرو تریگاس از اسپانیا رفت و در ۲ راند متوالی با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یافت و نشان طلای ارزشمند جهان را برای فارس و کشورمان به ارمغان آورد.

اشرافی چگونه طلای جهان گرفت؟

رییس هیات تکواندو فارس بیان کرد: همچنین امیر محمد اشرافی دیگر تکواندوکار فارس که در وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم به مصاف حریفانش رفت، در دور نخست رونان سینکلر از کانادا را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت و سپس در ۲ راند متوالی توفا از کوزوو را از پیش رو برداشت و در دور سوم هم ۲ بر صفر ممدووا از آذربایجان را شکست داد و در دور چهارم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل رائول بارسینا از مکزیک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

 ۲ نشان طلا دستاورد تکواندوکاران  نوجوان فارس در مسابقات جهانی کره جنوبی  
امیر محمد اشرافی دارنده طلای جهان

همچنین اشرافی در مرحله نیمه نهایی دی متئو از ایتالیا را نیز با ضربه فنی (ناک اوت) شکست داد و راهی فینال شد و در مرحله پایانی هم آیدین استنلی از استرالیا را ۲ بر صفر مغلوب کرد و نشان طلای جهان را بر گردن آویخت.

۱۱ مدال طلا ، نقره و برنز دستاورد ملی پوشان نوجوان

تاکنون تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر و پسر ایران در این مسابقات توسط پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان، حنا زرین‌کمر و غزال هوشمند هفت مدال مدال طلا کسب کردند. ساغر مرادی و علی‌اکبر ابراهیمی ۲ مدال نقره گرفتند، امیرمحمد نصیراحمدی و امین محمد احمدوند هم ۲ مدال برنز به دست آوردند.

چهاردهمین دوره رقابت های تکواندو نوجوانان جهان از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه سال جاری به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha