خشم سران برلین از روی خوش آلمانی‌ها به «وعده صادق۲» و «طوفان‌الاقصی»

تهران-ایرنا- صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان درباره افزایش تظاهرات‌های ضدصهیونیستی در این کشور و حمایت مردم این کشور از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز عملیات طوفان‌الاقصی ابراز نگرانی‌ و ناراحتی کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آلمان، «اولاف شولتس» صدر اعظم طی یک پیام ویدئویی در آستانه عملیات طوفان‌الاقصی، درباره برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی به شهروندان این کشور هشدار داد.

وی، تظاهرکنندگان و مخالفان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را به ضدیهود بودن متهم کرد و گفت: آلمان ضدیت با یهودیت را نخواهد پذیرفت.

صدراعظم آلمان در عین حال، خواستار آتش بس در غزه شد و درباره خطر تبدیل شدن آن به یک جنگ منطقه ای هشدار داد.

در شرایطی که رژیم اشغالگر بر اخراج فلسطینیان از سرزمین مادریشان تاکید دارد، شولتس خواستار حل مساله از طریق ایجاد دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی در منطقه شد.

«آنالنا بِـربوک» وزیر خارجه آلمان نیز طی یادداشتی در روزنامه آلمانی «بیلد» درباره گستردگی تظاهرات های ضدصهیونیستی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به خوشحالی خیابانی مردم آلمان، پس از پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، گفت: حمله به یهودی ها یا خوشحالی از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل شرم‌آور است و ما با تمام قدرت، جلوی چنین تحرکاتی می ایستیم.

این مقام آلمانی، تامین امنیت رژیم اشغالگر را در راستای منافع آلمان اعلام کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به برگزاری تظاهرات های بزرگی در شهرهای مختلف اروپایی در روز شنبه، نوشت: انتظار می رود این تظاهرات ها تا آخر هفته ادامه داشته باشند و در روز دوشنبه که سالگرد عملیات طوفان الاقصی است به اوج خود برسند.

آسوشیتدپرس همچنین از برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در شهرهای هامبورگ و برلین آلمان خبر داد و نوشت: تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین و لبنان را حمل می کردند و شعارشان «توقف نسل‌کشی» بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha