طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل از شرکت ۲ هزار و ۲۰۰ نوجوان دختر و پسر اردبیلی در برنامه مانا "مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران" با هدف مقابله با معضلات اجتماعی و توانمندسازی مخاطبان خبر داد.

پرویز پروین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که برنامه مانا از اول سال جاری در استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد ، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان طرح در شهرها و روستاهای استان تا اول مهرماه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بوده و در این مدت ۱۳ جلسه ۲۶ ساعتی با همکاری تسهیلگران برگزار شده است.

وی افزود: برنامه مانا ویژه نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله است و یک هزار و ۷۲۰ نفر دختر و ۴۸۰ نفر پسر در قالب ۱۲۵ گروه از آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف بهره‌مند شدند و برش استانی برنامه مذکور نیز در تمام شهرستان‌های استان محقق شد.

وی ایجاد ظرفیت‌های جدید مشارکت اجتماعی، ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق پایگاه‌های سلامت و جمعیت‌های همیار سلامت روانی در شهرها و روستاها، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و ارتقای دانش و آگاهی بانوان را از دیگر اهداف برنامه آموزشی مانا ذکر کرد.

پروین اظهار کرد: برگزاری جلسات با متولیان هر منطقه به عنوان رویداد هم‌اندیشی و همراهی نوجوانان و بانوان از نتایج درخشان این فعالیت است که با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، دستگاه‌های ذیربط حامی پروژه‌ها و نوجوانان و بانوان در شهرستان‌های استان دایر می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: محصول نهایی این برنامه آموزشی، اجرای پروژه‌های نوجوانان توسط خود نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت عمومی با رویکرد مشارکت اجتماعی است و اجرای موفق برنامه نشان می‌دهد مشارکت در امور، سرمایه و سلامت اجتماعی نوجوانان و بانوان را افزایش می‌دهد و در برابر معضلات ایمن می‌کند.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۵ هزار نفر جمعیت دارد ، بر اساس بررسی‌های انجام شده ۳۶ هزار نفر از از مجموع جمعیت استان با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha