مصرف روزانه بنزین در شمال آذربایجان غربی به ۲.۵ میلیون لیتر رسید

ارومیه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین در شمال استان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسیده که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

احمد مجرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۴۶۵ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه شامل شهرستان های شمالی استان مصرف شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۵ میلیون لیتر بود.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد خودروها، رشد ترددهای شهری و بین شهری عامل اصلی رشد ۵۰ میلیون لیتری مصرف بنزین نسبت به سال گذشته در این منطقه است.

وی اظهار کرد: با ذخایر مناسب و بجایی که در این بخش اعمال شده بود، هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین سوخت در سطح منطقه نداشتیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه ادامه داد: اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی گاز (سی ان جی) به جای سوخت‌های فسیلی در سبد سوخت خانوارها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه ‌های سی ان جی از جمله اقدامات این شرکت در راستای مدیریت و صرفه جویی در مصرف بنزین و توسعه استفاده از سوخت پاک سی ان جی در منطقه بوده است.

مجرد گفت: منطقه ارومیه با انجام اقدامات شایسته در راستای کمک به محیط زیست، تعداد مراکز سی ان جی را در شهرستان های شمال آذربایجان غربی به ۷۸ باب رسانده که به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت وسعت طولی، ۲ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دارد که شامل شهرستان های شمال استان با مرکزیت ارومیه و شهرستان های جنوب استان با مرکزیت میاندوآب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha