استان البرز به لحاظ سرمایه انسانی و موقعیت اقتصادی می تواند در خلق ارزش موثرتر باشد

‌تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد استان البرز اعلام داشت: استان به لحاظ سرمایه انسانی و موقعیت اقتصادی می تواند در خلق ارزش موثرتر باشد.

به گزارش ایرنا، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ابتدا اظهار داشت: حماسه شکوهمند و عملیات غرور آفرین دلیران سپاه با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب که موجبات شادی قلوب آزادگان جهان و مردم عزیز لبنان، فلسطین و ایران را فراهم آورد تبریک عرض می کنیم. اطمینان داریم وعده الهی تحقق خواهد یافت و پیروزی از آن رزمندگان اسلام است.

وی در رابطه با عملکرد استان البرز گفت: تحلیل ها و نکات آموزنده و درستی در جلسه مطرح شد و عملکرد استان در شاخص های منابع، نقدینگی، رفتار اعتباری و وضعیت مطالبات به نحو دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد در واقع کمک به استان برای پوشش نقاط ضعف، بهره گیری از نقاط قوت و رفع مشکلات و مسائل و شناسایی راهکارها است. موفقیت استان در واقع موفقیت بانک و موفقیت اعضای هیات مدیره است. اهداف کلی بانک در برنامه های راهبردی و عملیاتی به خوبی مشخص شده است، چشم انداز بانک ترسیم شده است و ارتقای سهم بازار و افزایش بهره وری به عنوان یکی از مهمترین اهداف و راهبردهای بانک تبیین گردیده است. چنانچه واحدهای اجرایی و استانها اهداف و برنامه های ابلاغی را محقق نمایند این اهداف کلی بانک نیز به نحو مناسبی قابل تحقق است.

این مقام بانکی یادآور شد: آقای غیاثی مدیر استان البرز از مدیران توانمند، با دانش و با شخصیت بانک است که تجربه کار در هر سه معاونت استانی را دارد، استان البرز به لحاظ سرمایه انسانی در سطح مدیریتی و اجرایی نیز وضعیت مطلوبی دارد، استان از نظر وضعیت اقتصادی و موقعیت صنعتی و وجود واحدهای تولیدی معتبر در وضعیت ممتازی است، به لحاظ تنوع واحدهای تولیدی و اقتصادی، امکان ارائه انواع محصولات متنوع اعتباری و بانکی فراهم است و همکاران می توانند از این موقعیت استفاده مطلوبی داشته باشند.

استان البرز به لحاظ سرمایه انسانی و موقعیت اقتصادی می تواند در خلق ارزش موثرتر باشد

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: میانگین منابع استان در دوره اخیر ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده است، استانهای درجه یک متوسط منابع ۵۴ هزار میلیارد ریال را رقم زده اند و استانهای درجه یک بدون تهران و شعبه مستقل را در نظر بگیریم باز هم میانگین منابع در حد ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد ریال است که استان از این لحاظ باید خود را به حد متوسط برساند.

شیخ حسینی گفت: به نظر می رسد استان به لحاظ ایجاد انگیزه در میان پرسنل، نیازمند تدابیر و راهکارهایی است، استان باید برای شکاف شش هزار میلیارد ریالی میان ورودی و خروجی تدابیری در نظر داشته باشد، هزیه عملیاتی پنج درصد و هزینه غیر عملیاتی ۱۵ درصد است که از لحاظ هزینه عملیاتی این سطح از دیگر استانها بالاتر است.

وی بیان داشت: استان البرز به لحاظ مدیریت اعتبارات اسنادی صادر شده می تواند فعال تر ظاهر شود، چنانچه در پیگیری و ساماندهی دو یا سه پرونده موفقیت آمیز عمل نماید استان از لحاظ مدیریت مطالبات به وضع قابل قبول نزدیک خواهد شد.

شیخ حسینی گفت: استان البرز طی ادوار گذشته به دلیل وجود تفاهم نامه با خودروسازها و تسهیلات کارمزد محور توفیقاتی در جذب منابع ارزان قیمت، کسب کارمزد و درآمدهای مشاع و غیر مشاع داشته است. با تغییر این وضعیت شاهد هستیم که استان هنوز موفق نشده به دوران عملکردی آن دوره برگردد.

در ادامه نعمت اله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: استان از لحاظ هماهنگی و ارتباطات میان همکاران در سطح مدیریتی، استانی منسجم نشان داده است و از این تیم مدیریتی انتظار اقدامات و دستاورهای مهمی است. سهم جمعیتی استان البرز در کشور سه درصد است، البته انتظار از استان بالای سه درصد است، زیرا استان به لحاظ اقتصادی در رده های برخوردار و از نظر موقعیت صنعتی و تولیدی در رده بسیار خوبی است.

استان البرز به لحاظ سرمایه انسانی و موقعیت اقتصادی می تواند در خلق ارزش موثرتر باشد

رضایی افزود: اختصاص سهم ۷۰ درصدی سبد تسهیلات به بخش تعاون از استان البرز مورد انتظار است، توقع می رود این سهم و حتی بالاتر همواره رعایت شود. بانک توسعه تعاون ۱.۹ درصد سرمایه بانکها و ۲ درصد شعب و سرمایه انسانی شبکه بانکی را در اختیار دارد و سهم حدودا یک درصدی منابع مقرر است به ۲ درصد افزایش یابد.

حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون د راین مراسم گفت: کیفیت ارائه گزارشهای عملکردی استان می تواند مزیت هایی از نوع آموزش برای استان داشته باشد. چنانچه گزارش سه یا چهار روز جلوتر در اختیار استان قرار گیرد می توانیم انتظار ارائه گزارش تحلیلی از مدیر استان را داشته باشیم که راهکارها و برنامه های متنوعی نیز از سوی استان قابل ارائه خواهد بود.

وی افزود: استان از لحاظ استفاده از روشهای تامین مالی نوین، استفاده از اوراق گام و تامین مالی خرد جمعی و تامین مالی زنجیره ای موقعیت مناسبی دارد و به همین جهت ضرورت دارد همکاران در این زمینه ها ارتقای عملکرد را رقم بزنند.

در این جلسه علی غیاثی مدیر استان البرز، معاونین استان و تعدادی از روسای شعب مطالبی را در حوزه عملکرد استان و ارائه برنامه ها مطرح نمودند. اعضای هیات عامل و مدیران و روسای ستادی حاضر در جلسه نیز به بیان نکات و ارائه تحلیل از وضعیت استان پرداختند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha