کاهش ۱۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری مازندران

ساری- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری استان خبر داد.

حسن جهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: باوجود افزایش سفر و تردد در محورهای برون شهری استان، با اقدامات ایمنی صورت گرفته در این محورها تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش داشته است.

او اقداماتی نظیر آشکارسازی و رفع بسیاری از نقاط پرحادثه، افزایش گشت‌های راهداری و گشت‌های نامحسوس جاده ای، ارتقای ایمنی حریم راهها، هماهنگی بهینه با پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در زمینه ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای و آموزش و ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب پذیر را از عواملی عنوان کرد که موجب دستیابی نتیجه شده است.

جهانیان اظهار امیدواری کرد با بررسی دقیق عوامل وقوع سوانح رانندگی و ریشه یابی آنها و ارائه راهکارهای مؤثر، هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و همچنین رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای، ضمن استمرار روند کنونی کاهش تصادفات، در مجموع سال جاری نیز شاهد کاهش آمار سوانح رانندگی در استان مازندران باشیم.

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای برون شهری مازندران

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استان‌های تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.

مسافران و رانندگان می‌توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha