اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می کند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: اتاق بازرگانی به‌ عنوان یک بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز و در حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار دولت عمل می‌کند تا تصمیم های بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با رییس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: اتاق بازرگانی با ارائه مشاوره‌های اقتصادی، راهکارهای علمی و اجرایی برای استفاده بهینه از سرمایه‌های بخش خصوصی را پیشنهاد می‌دهد.

وی ادامه داد: کشور باید به سمت تولید هدفمند و پایدار به‌ویژه در استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع و معادن هستند، حرکت کند.

استاندار همدان گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال کمک کند و باید سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش‌های استراتژیک به‌ خصوص در صنایع کم‌آب‌بر و صنایعی که آلودگی زیست‌محیطی کمتری دارند و به منابع محلی آسیب نمی‌زنند، هدایت کنیم.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: امروز بازارهای جهانی به‌ سمت محصولات با کیفیت و با بسته‌بندی مناسب حرکت کرده و در بحث تولید و صادرات محصولات، بسته‌بندی و برندسازی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه بسته‌بندی و برندسازی می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای تولیدات داخلی ایجاد کند و به‌صورت همزمان، اشتغال و رشد اقتصادی بیشتری را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

استاندار همدان گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در توسعه اقتصادی مورد توجه باشد و در این راستا باید بوروکراسی‌های پیچیده را حذف و با صدور مجوزهای سریع و تسهیلات مناسب، فضای مناسبی برای شروع فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم کنیم.

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می کند

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری باید بر اساس توجیه اقتصادی مناسب و با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و اگر این موارد رعایت نشود، سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه مطلوب نخواهند رسید و حتی ممکن است مشکلاتی مانند ورشکستگی و تعطیلی کسب‌وکارها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طرح‌های سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی و اهلیت سرمایه‌گذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عدالت و انصاف ۲ مفهوم کلیدی دستگاه قضایی است

استاندار همدان همچنین در نشست با رییس‌کل دادگستری و شورای قضایی استان گفت: عدالت و انصاف ۲ مفهوم کلیدی و اساسی هستند که بدون آن‌ها جامعه به سمت فروپاشی می‌رود.

ملانوری‌شمسی افزود: مردم برای رسیدن به حق خود به دستگاه قضا رجوع می‌کنند و باید اطمینان حاصل شود که عدالت به معنای واقعی در این دستگاه اجرا می‌شود.

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می کند

وی با بیان اینکه عدالت و انصاف باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی جاری شود تا جامعه پایدار بماند ادامه داد: همکاری و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای توسعه همه‌جانبه استان ضروری است و تعامل میان قوای مختلف و نهادهای خدماتی در بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار مهم است تا توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی محقق شود.

استاندار همدان گفت: مدیریت در شرایط کنونی نیازمند ریسک‌پذیری است و دستگاه‌های نظارتی باید با هدایت و راهنمایی مدیران به آن‌ها کمک کنند تا بدون ترس از نظارت سختگیرانه، تصمیم های شجاعانه‌ای اتخاذ کنند که به نفع جامعه و مردم باشد.

فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم در ارتباط است

ملانوری‌شمسی همچنین در نشست با مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: همان‌طور که برای احداث یک ساختمان به مهندس و متخصص نیاز داریم، در امور فرهنگی نیز باید از متخصصان بهره ببریم چرا که فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم در ارتباط است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها تاکید کرده‌اند که تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های اقتصاد، عمران و حتی امور سیاسی در برنامه‌های خود به طور حتم پیوست فرهنگی داشته باشند.

استاندار همدان گفت: هر کاری که با فرهنگ اصیل کشور و ارزش‌های اسلامی آمیخته باشد، به طور قطع تاثیر بیشتری خواهد داشت و همراهی مردم نیز در اینصورت بیشتر خواهد بود و برهمین اساس اگر مردم به فرهنگ توجه داشته باشند و درست آموزش ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند، در مواجهه با بحران‌ها می‌توانیم کمترین آسیب را شاهد باشیم.

ملانوری‌شمسی، هنر را ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی دانست و افزود: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، نمی‌تواند به‌درستی در جامعه تاثیر بگذارد و برندهای بزرگ جهان نیز از هنر و متخصصان هنری برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند.

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می کند

وی یادآور شد: استان همدان با تاریخ و تمدن غنی خود، همیشه نقشی پررنگ در فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته و هنرمندان، علما و فرهیختگان این استان منابع بزرگی از فرهنگ هستند که باید از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: نشاط و شادابی اجتماعی امری حیاتی است که باید در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و توسعه فرهنگ عمومی و تقویت اصالت‌های فرهنگی، باعث تقویت روحیه مردم و افزایش اعتماد به نفس اجتماعی می‌شود.

ملانوری‌شمسی ادامه داد: مسجد به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی، باید در مسیر قانون کارکرد بیشتری پیدا کند و حضور مردم در آن پررنگ‌تر شود و با فعالیت‌های مناسب فرهنگی، می‌توانیم نقش مسجد را در رونق نشاط اجتماعی بیشتر کنیم.

بزرگ‌ترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر، اعتماد مردم است

استاندار همدان همچنین در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جمعیت هلال‌احمر استان، بزرگترین سرمایه هلال احمر را اعتماد مردم به این جمعیت اعلام کرد و گفت: این اعتماد نتیجه خدمات بشردوستانه‌ای است که هلال‌احمر ارایه کرده و در کاهش درد و رنج مردم نقش موثری داشته است.

ملانوری‌شمسی ادامه داد: باید این سرمایه اجتماعی را به خوبی حفظ کرد چرا که بدون اعتماد مردم، هیچ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد.

وی اظهار کرد: هلال احمر بزرگترین سازمان مردم‌نهاد کشور است و به عنوان سازمانی بین‌المللی در تسکین آلام بشری و رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و حوادث فعالیت می‌کند.

اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می کند

استاندار همدان یادآور شد: فعالیت هلال احمر، زمانی به اوج خود می‌رسد که مصیبتی رخ داده و گروهی از مردم نیاز به کمک دارند و برهمین اساس ماموریت‌های هلال‌احمر همیشه در زمان‌هایی که درد و رنج وجود دارد، نه شادی و راحتی شکل می‌گیرد.

ملانوری‌شمسی افزود: امدادگران هلال احمر، در داخل کشور و در سطح بین‌المللی، در شرایط سخت و مکان‌های صعب‌العبور مانند کوهستان‌ها، زلزله، سیلاب و دریاها فعالیت می‌کنند و عشق به کمک به دیگران در این افراد انگیزه‌ای است که انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا را ممکن می‌سازد.

وی اظهار کرد: در حوادث اخیر مانند زلزله ترکیه، جمعیت هلال‌احمر ایران بسیار سریع وارد عمل شد و خدمات امدادی قابل‌توجهی ارایه کرد.

استاندار همدان یادآور شد: توسعه امکانات و پایگاه‌های امدادی در داخل کشور، به نحوی بوده که خدمات امداد و نجات در جاده‌ها و مناطق دورافتاده به بهترین شکل ممکن ارایه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha