انتقال از تیم پایتخت به شهرستان تاوان دارد؟/داستان را از سوی دیگر هم بخوانید

تبریز- ایرنا- انتقال بزرگ از تیم پایتخت نشین به یک تیم شهرستانی، تاوان بزرگی برای بیرانوند داشته است و این بازیکن کلیدی زیر فشارهای این بازی هزارتو، گرفتار هجمه‌های فراوانی شده است در حالی که در آستانه بازی های ملی باید روحیه وی را تقویت کرد.

به گزارش ایرنا، «فوتبال ایران فقط در ۲ تیم پایتخت نشین خلاصه نمی‌شود» این موضوع را بارها و بارها تیم‌های شهرستانی و حتی مسوولان فوتبالی کشور و هواداران پرشمار تراکتور اذعان کردند و با حضور چندین هزار نفری در استادیوم و آمار سایت‌های جهانی به رخ همگان کشیده‌اند.

تراکتور، برند جهانی برای فوتبال امروز کشور

قبول کنیم یا نکنیم، تیمی با اصالت و قابل احترام به نام «تراکتور» در شهر اولین‌ها وجود دارد که دل میلیون‌ها طرفدار از شهرهای دور و نزدیک و حتی دنیا را به خود جذب کرده و این روزها تبدیل به برندی از فوتبال کشورمان در دنیا شده است که آمار سایت‌های جهانی در انتخاب تیم‌های پرطرفدار دنیا گواه بر این موضوع است.

شاید به خاطر همین جایگاه تراکتور در فوتبال امروز کشورمان، حواشی ایجاد می شود و این تیم پرطرفدار را هر فصل با مشکلات عجیبی رو به رو می‌کند.

وقتی تریبون در دست طرفداران برخی تیم‌های رنگین قرار بگیرد، به طور قطع فرصت برای تیم‌های دیگر باقی نمی‌ماند تا بتوانند از فشارهای سنگین رسانه‌ای که هر تیمی را می‌تواند تا مرز نابودی ببرد، بگریزند، داستانی که هر فصل برای تراکتور تکرار می‌شود و این تیم، صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارد.

بیرانوند از نگاه تیم شهرستانی‌

به اتفاقات و فشارهایی که برای تراکتور در فصل‌های گذشته تحمیل شده و نمونه بارز آن «جمعه سیاه تراکتور» و عذرخواهی اخیر رئیس فدراسیون فوتبال پس از گذشت چند سال از این واقعه تلخ و همین طور خاطراتی که اخیرا از اولیویرا سرمربی پرتغالی سابق تراکتور منتشر شد، کاری نداریم و فقط می‌خواهیم وضعیت کنونی این تیم را در فصل جاری بررسی کنیم و از بُعد یک تیم شهرستانی به موضوع نگاه کنیم که شاید برخی نمی‌خواهند موضوع از این سو دیده شود.

انتقال علیرضا بیرانوند از پرسپولیس به تراکتور در ابتدای فصل جاری، گویی به مزاج برخی خوش نیامده که از همان لحظه نخست انتقال تا امروز فقط به دنبال «محرومیت و صدور هر نوع رای علیه» این دروازه بان و تیم فعلی آن هستند و کسی درباره احتمال تخلف از سوی تیم قبلی را حتی بررسی نمی‌کند، شاید چون موضوع اصلی از دست رفتن مهره اصلی قهرمانی‌های یک تیم پرادعا است.

برخی رسانه‌ها پیش از اعلام رسمی رای نهایی، آن را اعلام می‌کنند و کسی بررسی نمی‌کند که چگونه رسانه‌های پایتخت نشین به راحتی دم از جزئیات صدور رای می‌زنند.

حتی وقتی رای نهایی با سپری شدن فرایند قانونی صادر می‌شود و بنا به دلایل گفته شده و موقعیت خطیر بیرانوند در تیم ملی، محرومیت تعلیقی با جریمه بالا اعمال می‌شود هم برخی دم از غیرقانونی بودن آن می‌زنند.

داستان اگر برعکس بود، چه می‌شد؟

اما آیا این فرایند اگر برعکس بود و در صورت انتقال یک بازیکن از تیم شهرستانی به پایتخت نشین اتفاق می‌افتاد نیز همه به بازیکن و تیم جدیدش می‌تاختند و یا روزه سکوت می‌گرفتند و تیم قبلی را بدون تریبون در خفا می‌گذاشتند تا نکند تیم عزیز کرده دچار حاشیه شود! همانگونه که در گذشته نیز شاهد آن بودیم.

وقتی دم از قضاوت عادلانه شود، بهتر است به گذشته نیم نگاهی بیندازیم که چگونه تاریخ قرارداد یک بازیکن مطرح در یک تیم بسیار برجسته پایتخت نشین به راحتی جعل می‌شود و در نهایت توسط فیفا حکم صادر شده و همه بسیج می‌شوند تا محرومیت قانونی بازیکن و تیم را رفع کنند! ولی با توجه به این‌که ایستادگی در برابر رای فیفا تقریبا غیرممکن است، تسلیم آن می‌شوند اما گل‌های زده تاثیرگذار در قهرمانی تیم توسط بازیکن مربوطه به قوت خود باقی می‌ماند.

کلاه خود را قاضی قرار دهیم و به تنهایی بیرانوند در مقابل این هجمه‌ها نیز توجه کنیم که چگونه به نقطه‌ای می‌رسد که پس از بازی سنگین ۱۰ نفره تراکتور در مقابل دوربین‌های رسانه‌ها قرار می‌گیرد و به جای تمرکز بر روی بازی، مجبور می‌شود تا باز هم درباره پرونده چند ماهه صحبت کند و از تسلیم ناپذیری در برابر جریمه سنگین علیه خود بگوید.

هفت بازی و سه کلین شیت در برابر هجمه‌ها؛ شاهکار بیرانوند

با این همه هجمه که در برابر این مرد شماره یک تیم ملی فوتبال وجود دارد، شاهکار کرده که در هفت بازی لیگ برتر برای تراکتور، سه کلین شیت به ثبت رسانده و در مقابل ۱۱ گلی که تراکتور زده، فقط پنج گل دریافت کرده است، از طرفی باید روحیه سنگربان اول تیم ملی را در آستانه بازی های مقدماتی جام جهانی حفظ و تقویت کرد نه به حاشیه برد.

در پایان تمام این اتفاقات و جریاناتی که افتاده یا در پیش رو داریم، باید از هواداران شایسته و ارزشمند تراکتور عذرخواهی کرد که قدرت این تیم شهرستانی برای دفاع از بازیکن خود در برابر هجمه‌ها نمی‌تواند به برخی تریبون داران بچربد.

به طور قطع هواداران تراکتور مثل همیشه به دنبال عدالت و برخورد با هر نوع تخلف در فوتبال هستند و با یک جانبه گرایی و تصمیم مصلحتی برای هر تیمی مخالفت می‌کنند و تنها آرزویشان دوری تیم از حواشی مکرر و یک بار هم که شده روی آوردن شانس برای قهرمانی است، آرزویی که امید تحقق آن در ابتدای فصل وجود داشت ولی امروز تردید جای آن را گرفته است.

فسخ قرارداد بیرانوند قانونی است و باید تبرئه شود

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در مورد رای صادر شده برای پرونده علیرضا بیرانوند، گفت: براساس نظر کارشناسی وکیل باشگاه و وکیل شخصی آقای بیرانوند، فسخ قرارداد وی با پرسپولیس قانونی است و در مورد اتهامات وارده، باید تبرئه شود.

به گزارش ایرنا از سایت رسمی باشگاه تراکتور، سعید مظفری زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر و تاکید بر پیگیری این پرونده از طریق مراجع قانونی، افزود: این پرونده ابعاد مختلفی دارد و آقایان نباید برای اینکه خودشان را تبرئه کرده و از زیر فشار رها شوند، شلوغ کاری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای برای رسیدن به هدفشان از اهرم فشار رسانه‌ای استفاده می‌کنند و جالب است حتی برخی مجریان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، براساس علایق رنگی رفتار و جانبداری می‌کنند.

مظفری زاده افزود: خودشان دَم از برقراری عدالت می‌زنند، ولی در عمل از کوچکترین فرصت پخش زنده برای ایجاد فشار علیه بیرانوند استفاده می‌کنند، مگر شما قاضی یا حقوقدان هستید که با صراحت در مورد پرونده پیچیده فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس اظهار نظر می‌کنید؟

وی برای صدا و سیما و برخی رسانه‌ها که اجازه می‌دهند افراد بدون تخصص در خصوص موضوع حقوقی اظهار نظر کارشناسی کنند، اظهار تاسف کرد.

مظفری زاده با بیان اینکه باشگاه تراکتور و علیرضا بیرانوند به اندازه کافی باتجربه هستند که دچار این حاشیه‌سازی‌ها نشوند، گفت: کارهای مربوط به این پرونده را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم و هیچ‌گاه وارد بازی رسانه‌ای آنان نمی‌شویم.

بنا به اعلام فدراسیون فوتبال، ۱۴ مهر کمیته وضعیت بازیکنان رای خود را درباره علیرضا بیرانوند اعلام کرد.

براساس این رای دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس به مدت چهار ماه از میادین فوتبال (اعم از باشگاهی و ملی) محروم شد که البته این محرومیت به مدت یک سال تعلیقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha