اثر عوامل محیطی بر بورس جزو ذات محیط‌ سرمایه‌گذاری است

تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اثر عوامل محیطی بر بورس جزو ذات محیط‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: سرمایه‌گذار باید آرام، هوشمند و با تحلیل و مستقل شرایط را بررسی کند و در بازار به کار خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حجت‌اله صیدی در مراسم زنگ هفته جهانی سرمایه‌گذار با اشاره به اینکه بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند، از تلاش مدیران ارکان تقدیر و برای فعالان بازار آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: شعار امسال آیسکو (IOSCO) برای هفته سرمایه‌گذار شعار با معنایی است، در شعار«سرمایه‌گذار آگاه، پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری درباره آن به طور مستقل تحقیق می‌کند» سه واژه هوشمندی، تحلیل و استقلال در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است.

اثر عوامل محیطی بر بورس جزو ذات محیط‌ سرمایه‌گذاری است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در زبان انگلیسی چند واژه داریم که در فارسی از آن با کلمه هوشمند و باهوش یاد می‌کنیم و در ادبیات مالی اصل مهم این است که سرمایه‌گذار هوشمند باشد یعنی طبق تعبیرهای زبان‌شناختی، عوامل محیطی و انسانی را نیز در انتخاب خود برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار دهد.

صیدی با اشاره به نقش عواملی چون تحلیل، تحقیق و استقلال در سرمایه‌گذاری تصریح کرد: استقلال در تحلیل حتما باید در سرمایه‌گذاری‌ها مدنظر قرار گیرد تا هم سرمایه‌گذار و هم بازار منتفع شود.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران هم در این مراسم با اشاره به سابقه بزرگداشت هفته سرمایه‌گذار در بورس‌های جهان، گفت: از هشت سال پیش به این سو در هفته اول اکتبر به ابتکار (IOSCO) فدراسیون نهادهای ناظر، مراسم هفته بزرگداشت سهامدار با هدف آموزش و آگاهی بخشی به سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.

هفته جهانی سرمایه‌گذار پویش یک هفته‌ای با راهبری آیسکو است که از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با مشارکت ۱۱۸ کشور دنیا و ۱۳ سازمان جهانی و منطقه‌ای با هدف آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارتقای سطح سواد مالی آنان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha