۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85620498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقامات رژیم صهیونیستی یک سال پس از عملیات طوفان الاقصی چه گفتند؟

تهران - ایرنا - مقامات رژیم صهیونیستی در سالروز انجام عملیات طوفان الاقصی در اظهاراتی اذعان کردند که پس از این عملیات، هیچ جای سرزمین های اشغالی فلسطین برای صهیونیست ها امن نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «عمیت هالوی» عضو کنست از حزب لیکود تصریح کرد که پس از گذشت یکسال از عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین های اشغالی فسلطین جایی وجود ندارد که صهیونیست ها احساس امنیت کنند.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که روز گذشته در پی عملیات شهادت طلبانه در ایستگاه مرکزی اتوبوس شهر بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی، تعدادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند، گفت: بیش از ۱۲۰ هزار سلاح بین شهرک نشینان توزیع کرده ایم و بر عزم خود برای ادامه تسلیح مردم ثابت قدم خواهیم بود.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی یکسال است که با هدف نابودی حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در نوار غزه، جنگ وحشیانه ای را علیه مردم غزه آغاز کرده و به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است، وزیر امنیت داخلی این رژیم اظهار داشت: همچنان در نیمه راه قرار داریم و تا رسیدن به پیروزی کامل با تمام قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که همه افراد ربوده شده (اسیران صهیونیست در غزه) آزاد شوند و به خانه های خود بازگردند و تا زمانی که ساکنان شمال با آرامش به شهرهای خود بازگردند به جنگ ادامه خواهیم داد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» با انتقاد از عملکرد ضعیف کابینه رژیم صهیونیستی و اذعان به ناتوانی این رژیم در برابر حماس گفت: حتی پس از گذشت یکسال از حمله ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، نخست وزیر و تصمیم گیرندگان، مسئولیت این شکست را بر عهده نگرفتند.

در شرایطی که پس از عملیات طوفان الاقصی هر روز راهپیمایی هایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شهرهای جهان برگزار شده است، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در سالروز عملیات طوفان الاقصی بر خلاف خواست جهانیان از مردم جهان خواست که از این رژیم در نبرد علیه فلسطینیان حمایت کنند.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اظهارنظری گفت که مقامات اسرائیل وظیفه دارند هر کاری که می توانند برای بازگرداندن ربوده شدگان (اسیران صهیونیست در غزه)، حمایت از مجروحان و گرامیداشت یاد و خاطره کشته شدگان انجام دهند.

وی افزود که مقامات رژیم صهیونیستی موظفند هر کاری که لازم است برای دفاع و ادامه راه صهیونیست‌های کشته شده در جنگ علیه ساکان غزه، انجام دهند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در یکسال گذشته ضربات سنگینی را از رزمندگان مقاومت دریافت کرده است، همچنین گفت:‌ برای ترمیم و بازسازی مناطق آسیب دیده در جنوب و شمال اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) و بازگرداندن شهروندان اسرائیلی (صهیونیست ها) بصورت سالم به خانه هایشان تلاش خواهیم کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم نوشت که شکست وحشتناک ناشی از عملیات ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) همچنان با [رژیم] اسرائیل همراه خواهد بود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که طی گذشت یکسال از شروع جنگ این رژیم علیه ساکنان غزه، ۱۴ هزار صهیونیست به مشکلات روانی مبتلا شده اند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha