پوشش بیمه اجتماعی در خراسان جنوبی به حدود ۴۲ درصد رسید

بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: پوشش بیمه‌ای این صندوق در جمعیت مشمول استان به ۴۱.۶۹ درصد رسیده و رو به افزایش است.

علیرضا اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اکنون ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر است که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند.

«ساکنان روستا، کشاورزان غیر ساکن در روستا، ساکنان مناطق عشایری، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌ شهری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و مناطق عشایری و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به عنوان مشمولان این صندوق محسوب می‌شوند.»

وی مجموع بیمه شدگان استان را ۶۸ هزار و ۳۹۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر بیمه شده فعال و ۶ هزار و ۴۲۵ نفر مستمری بگیر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: سه هزار و ۶۴۹ بازنشسته، ۲۳۱ نفر از کارافتاده و ۲ هزار و ۵۴۵ نفر مستمری بازمانده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور (طرح بیمه رایگان مادران خانه‌دار غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر) گفت: مادران مشمول این طرح از طریق دهیاری‌ها یا کارگزاری‌ها شناسایی شده و نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام می‌شود.

اسدی از جذب هشت هزار و ۳۵۶ نفر در این طرح خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در میزان درصد جذب سهمیه مرحله اول طرح بیمه رایگان مادران خانه‌دار غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی مادران غیر شاغل خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر با داشتن شرایط تعیین شده و به ترتیب اولویت برای مدت هفت سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: مجموع حق بیمه این مادران در سطح یک درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت تولد فرزند چهارم و پنجم در مدت بیمه پردازی به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: این صندوق دارای چهار مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی، فوتی سرپرست و انتقال سوابق بیمه‌ای است که محدودیتی در پوشش افراد مشمول وجود نداشته و تمامی افراد فاقد بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو این صندوق شوند.

اسدی گفت: هزینه عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه‌شده باید پرداخت شود و بیش از ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ کارگزاری بیمه در استان خراسان جنوبی گفت: هدف ما پوشش صد درصدی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha