۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85620589
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازرس کل گیلان: مدیران رانتی در دایره خدمت جایی ندارند

رشت - ایرنا - بازرس کل گیلان بابیان اینکه عملکرد مدیران خوشنام استان رصد می‌شود، گفت: نباید مدیرانی که پیشینه خوبی ندارند به دایره خدمت راه یابند، این سرزمین برای کسانی که بخواهند با رانت و فساد به مدیریت برسند، جایی ندارد.  

به گزارش ایرنا، احمد آقایی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی برگزار شد، اظهار کرد: دولت وفاق ملی هوشیار و با تدبیر عمل کرده و استاندار توانمندی برای گیلان انتخاب کرده که با سابقه درخشان خود اجازه جولان را به ورشکسته های سیاسی نخواهد داد و در این میان دستگاههای نظارتی نیز گلوگاه‌های فساد را شناسایی و معرفی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی از مدیران خوشنام حمایت می کند، افزود: کسانی که حقوق بیت المال را پایمال و تضییع و نیز اموال ملت را غارت می کنند، آرامش نخواهند داشت.

بازرس کل گیلان با اشاره به مشکلاتی که فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این خطه دارند، تصریح کرد: بوروکراسی‌ اداری این سرمایه گذاران را فراری می‌دهد، باید با طراحی پنجره واحد سرمایه گذاری و نیز پنجره واحد مدیریتی در استان از مشکلات آنها گره‌گشایی و فرآیندها را تسهیل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه لایروبی بندر آستارا دوباره اقتصاد غرب استان را رونق می بخشد، گفت: آستارا پیشانی اقتصاد و گردشگری غرب است و اهمیت ویژه ای در صادرات و واردات کالا و صادرات چمدانی دارد از اینرو مسئولان وظیفه دارند برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن امنیت شغلی جوانان استان بر رونق این بندر بیافزایند و با لایروبی و بازگشایی این بندر مرزی بعد از ۸ ماه ثبات و رونق اقتصادی را به آن برگردانند.

آقایی با بیان اینکه با راه اندازی این بندر زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: پس از تعیین ضرب العجل برای لایروبی این بندر، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان انجام این مهم را در دستور کار قرار داد.

بازرس کل گیلان افزود: تاکید شرکت پیمانکار و اداره کل بنادر ‌و دریانوردی اصلاح و تجدیدنظر در مفاد قرارداد فی مابین است اما این امر مستلزم ایفای تعهدات قبلی طرفین است و باید پس از ارزیابی کامل و بررسی دقیق انجام پذیرد در غیر اینصورت اقدام قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استفاده درست سرمایه‌گذار از ظرفیت‌های بندر برای توجیه فعالیت اقتصادی آن مورد تاکید و توجه است و در صورت بی‌توجهی سرمایه گذار فرصت سوزی محسوب شده و بازار منطقه و اوراسیا از دست خواهد رفت.

آقایی اضافه کرد: انجام فعالیت کامل بندری در آستارا در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های ظالمانه دست برتر کشور در مقابل با تهدیدها خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه در زمینه وضعیت کارخانه پوشش نیز گفت : این کارخانه با تلاش دستگاه‌های قضایی و امنیتی راه‌اندازی شده است و بازرسی گیلان امنیت را برای غارتگران بیت المال که بدنبال سوء استفاده از این کارخانه و نابودی آن هستند ناامن کرده و هرگز اجازه غارت به تاراج‌گران را نمی‌دهد.

اقدامات گذشته در بحران زباله سراوان در حد گفتاردرمانی بود

بازرس کل گیلان اظهار کرد: استان در زمینه ساماندهی پسماند نیز با مشکلاتی مواجه است که راه حل آن بهره‌گیری از روش نیاکان ما و تفکیک زباله از مبداء است.

آقایی افزود: برای حل بحران سراوان اقداماتی که در گذشته انجام شده در حد گفتار درمانی بوده است، مجری و پیمانکار این طرح باید پاسخگوی وارد شدن شیرابه این زباله طی چهار سال گذشته به منابع زیر زمینی استان باشند.

 65 میلیارد تومان اعتبار لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مشخص نیست 

وی متذکر شد: باید سرنوشت ۶۵۰ میلیارد ریال اعتباری که برای لایروبی و احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود در دولتهای گذشته اختصاص یافت و هزینه نشد، پیگیری و روشن شود.

آقایی تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام استان تکمیل خواهد شد و با پیمانکارانی که در عمل به تعهدات خود غفلت کرده اند برخورد قانونی می شود و بازرسی استان، دستگاههای قضایی و اطلاعاتی اجازه نمی‌دهند پروژه ای به دلیل کمبود مصالح تعطیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha