سرما، ۲۴۰ میلیارد ریال به کشاورزان بویین میاندشت خسارت زد + فیلم

گلپایگان - ایرنا - فرماندار شهرستان بویین میاندشت گفت: متاسفانه با ورود موج سرما به شهرستان، در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال به کشاورزان بویین میاندشتی خسارت وارد شد.

رضا علی معصومی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حدود ۹۰ درصد ساقه و برگ محصول سیب زمینی سطح زیر کشت شهرستان دچار سرما زدگی شده است که خوشبختانه با بررسی کارشناسان متوجه شدیم که غده های سیب زمینی درون خاک سالم هستند، و خسارت احتمالی سرما زدگی در این محصول پنج درصد از کل محصول (رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال) برآورد می شود.

وی در رابطه با آسیب دیدگی دیگر محصولات کشاورزی، بیان کرد: از مجموع ۳۰ هکتار اراضی زیر کشت ذرت، ۶۰ درصد از این محصول دچار سرمازدگی شده که با بررسی های کارشناسان خسارت احتمالی حدود ۳0 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

فرماندار بویین میاندشت ادامه داد: در خصوص باغات انگور شهرستان نیز متاسفانه خسارت ۱0 میلیارد ریالی برآورد شده است.

معصومی تصریح کرد: اقلیم بویین میاندشت برای کشاورزی پر چالش است و لازم است کشاورزان در کلاس هایی که از سوی جهاد کشاورزی در طول سال برگزار می شود شرکت کنند تا علاوه بر آموزش نحوه صحیح کشت، زمان مناسب کشت و هرس گیاه که در آن تدریس می شود، از مشاوره کارشناسان درباره نحوه جلوگیری از سرمازدگی و مقابله به موقع با آن برای کاهش خسارت ها و آسیب های احتمالی و همچنین معرفی بذرهای مقاوم به سرما بهره مند شوند.

شهرستان بویین میاندشت در غرب استان اصفهان و در فاصله ۱۶۰ کیلومتری تا مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha