ذبح خودسرانه دام در منازل هشترود ممنوع شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85620680
ذبح خودسرانه دام در منازل هشترود ممنوع شد

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: هرگونه ذبح دام در داخل خانه و فروش گوشت آن در قصابی‌ها بدون هماهنگی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا «فرید قشلاقی» روز دوشنبه در جلسه بررسی مسایل دامپزشکی شهرستان افزود: نبود کشتارگاه دام و طیور در هشترود باعث شده تا در برخی از موارد دام در خانه‌ها و بدون حضور کارشناسان دامپزشکی ذبح شود.

ذبح خودسرانه دام در منازل هشترود ممنوع شد
فرماندار: از سرمایه‌گذاران در بخش کشتارگاه دام و طیور هشترود حمایت می‌شود

وی با بیان اینکه یکی از دلایل بالا بودن قیمت گوشت در هشترود نیز نبود کشتارگاه است، اضافه کرد: متاسفانه برخی از قصابان و مرغ‌فروشان ذبح را در شهرستان‌های اطراف انجام می‌دهند و این کار باعث تحمیل هزینه اضافی برای قصابان می‌شود.

«قشلاقی» اظهار کرد: قیمت مرغ و گوشت در هشترود نسبت به سایر شهرستان‌ها بالاتر بوده که ناشی از تحمیل کرایه حمل گوشت از سایر شهرهاست.

وی با تاکید بر اینکه ذبح دام در داخل خانه‌ها و عرضه آن در قصابی‌ها به دلیل حفاظت از سلامت شهروندان ممنوع اعلام شد، ابراز امیدواری کرد که کشتارگاه دام و طیور شهرستان هرچه سریع‌تر احداث شود تا هزینه گوشت در این شهرستان با سایر شهرستان‌ها برابری کند.

فرماندار هشترود به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف احداث کشتارگاه صنعتی مدرن در این شهرستان هم اشاره و بیان کرد: احداث کشتارگاه از مهمترین اولویت‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جزو اصلی‌ترین نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها به شمار می‌رود.

این بازرسان همچنین قبل از کشتار نسبت حذف دام‌های آلوده و بعد از کشتار نسبت به حذف لاشه و آلایش آلوده اقدام می‌کنند و نظارت بهداشتی بر حمل و نقل و رعایت زنجیره سرد و نظارت بهداشتی بر عملکرد مراکز بسته‌بندی با منشا دامی نیز از دیگر نظارت‌های آنان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha