آموزش و پرورش نیازمند تحول در ساختار اداری است

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت آموزش و پرورش گفت: این مجموعه نیازمند یک طرح تحولی در ساختار اداری است تا با کوتاه‌تر شدن فرایندها و چابکی در حرکت و ارایه خدمات، موجب افزایش رضایت شهروندان شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، علاء‌الدین رفیع‌زاده در جلسه‌ای با علی کاظمی وزیر آموزش و پرورش و معاونان آن وزارتخانه با اشاره به حساسیت‌های حوزه تعلیم و تربیت، بر توجه جدی و درک جایگاه خاص آموزش و پرورش در کشور تاکید کرد.

وی در ادامه این دیدار گفت: تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش و ایجاد تحول بنیادی در ساختار منابع‌ انسانی این وزارتخانه، افزایش رضایت مردم از سکاندار آموزش و پرورش در کشور را به دنبال دارد.

رفیع‌زاده با اشاره به اهمیت اجرای درست تکلیف وزارت آموزش و پرورش بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم، گفت: باید وزارت آموزش و پرورش، کارگروهی را با حضور همکاران سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل دهد که سند جامع سرمایه‌ انسانی آموزش و پرورش، به درستی و با نگاه آینده‌ پژوهی تهیه شود.

معاون رئیس‌جمهور به همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور برای حل برنامه‌های جاری وزارت آموزش و پرورش اطمینان خاطر داد و گفت: انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش هم با ارایه برنامه تحولی در ساختار اداری خود، ما را در مدیریت نیروهای مازاد و بکارگیری در بخش‌های دیگر آموزش و پرورش یا حتی دولت همراهی کند.

در ادامه این جلسه، در خصوص نحوه جذب و استخدام معلمان، جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد،‌ بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha