آمریکا: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان نباید در معرض خطر باشند

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پی تشدید حملات اسرائیل به لبنان با اعلام اینکه واشنگتن نمی خواهد شاهد به خطر افتادن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در لبنان باشد، گفت که به اسرائیل به صراحت گفته است که جاده های فرودگاه بیروت باید باز باشند.

به گزارش ایرنا، متیو (مت) میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی افزود که ایالات متحده آمریکا نمی خواهد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به هیچ وجه در معرض خطر از جمله مورد حمله اسرائیل قرار گیرند و افزود که یونیفل نقش مهمی در برقراری امنیت در این کشور ایفا می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که آمریکا صراحتا به اسرائیل گفته است که جاده‌های منتهی به فرودگاه بیروت باید باز و قابل دسترس باشند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تعداد کل شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها که از لبنان خارج شده اند، به حدود ۹۰۰ نفر می رسد.

او تاکید کرد: ما نمی خواهیم نیروهای یونیفل را به هیچ وجه در معرض خطر ببینیم. آنها نقش مهمی در برقراری امنیت در لبنان دارند.

پیش از این، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با اعلام ابراز نگرانی عمیق نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) از فعالیت‌ها و تحرکات اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضعش در لبنان، گفت که این تحولی بسیار خطرناک است و به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها تحویل داده، غیرقابل قبول است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: یونیفل نگرانی عمیق خود را با توجه به فعالیت های اخیر ارتش اسرائیل در مجاورت یکی از مواضع ماموریت حافظ صلح، در جنوب شرقی مارون ار راس در بخش غربی، که در داخل خاک لبنان قرار دارد، اعلام کرده است.

دوجاریک افزود: یونیفل گفت که این یک تحول بسیار خطرناک است و ارتش اسرائیل بارها از طریق کانال های ارتباطی منظم از این وضعیت جاری مطلع شده است. به خطر انداختن امنیت صلح بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها تحویل داده است غیرقابل قبول است، و یونیفیل به همه بازیگران تعهداتشان برای حفاظت از نیروها و اموال سازمان ملل را یادآوری می کند.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل حملات اسرائیل، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان لبنان آواره شدند و به سوریه پناه بردند.

او اعلام کرد: در مرز سوریه و لبنان هستم، جایی که ۲۵۰ هزار نفر از ۲۳ سپتامبر از آن عبور کرده اند. مقامات محلی، هلال احمر سوریه، سازمان ملل و شرکای آن به طور مستمر در تلاش هستند تا به مردمی که وارد سوریه می شوند به صورت مناسب رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه به عملیات‌ روزانه و سنگین علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

ارتش اسرائیل از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha