استاندار مرکزی: منشا ناکارآمدی‌ها در بخش‌های مختلف شناسایی شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: منشا ناکارآمدی‌ها در لایه‌های مختلف کشور باید شناسایی شود و در راستای اصلاح آن برنامه‌ریزی و اقدام جهادی کرد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز سه‌شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیمور محلات، افزود: برخی‌ها بر این معتقدند که منشا ناکارمدی‌ها مدیران، بودجه یا دعواهای سیاسی است اما پژوهش‌های متعدی در دنیا انجام شده و که علت ناکارآمدی ساختار و مقررات است.

وی، راه نجات کشور را اصلاح ساختار و مقررات دانست و گفت: ساختار بیمار و مقررات وصله پینه‌ای با بهترین بودجه و مدیر، خروجی نخواهد داشت و به ناچار به بهانه‌های واهی متوصل می‌شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای بهبود و ارتقای معدن باید ساختارها اصلاح شود.

مخلص‌الائمه گفت: نمایشگاه بین‌المللی سنگ فرصت خوبی برای بررسی مسایل حوزه سنگ و معدن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این استان در فصل تابستان امسال به کمترین نرخ بیکاری خود رسید که امید است این روند در ادامه‌دار باشد.

استاندار مرکزی افزود: اقدامات خوبی در راستای بیکاری دانش‌آموختگان صورت گرفته و این مهم باید همچنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات هم گفت: بازدیدکنندگان رکن اصلی هر نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

محمد حلاجیان افرود: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران میزبان ۵۵۰ شرکت و معدن از ۲۵ استان کشور است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه در ۱۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با ۳۸ هزار مترمربع فضای خالص به عنوان بزرگترین نمایشگاه سنگ کشور ایجاد شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات ادامه داد: در این نمایشگاه‌ پتانسیل سنگ ایران با ۴۰ هزار تن، از دورترین تا نزدیکترین نقطه کشور به نمایش گذاشته شده است.

حلاجیان اظهار کرد: کشور در زمینه ذخایر معدنی رتبه چهارم را دارد که این مهم بسیار ارزشمند است.

وی گفت: ناوگان ماشین‌آلات معدنی کشور عمر ۲۰ تا ۳۰ دارد و نیاز است نوسازی در این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات افزود: سال گذشته ۵۳۷ بازدید کننده از ۳۷ کشور از نمایشگاه سنگ ایران بازدید کرد اما امسال به علت تبلیغات سو دشمنان، خیلی از تجار بین‌المللی حضور نیافتند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم در ادامه این نشست گفت: داستان معدن قدیمی و از اهمیت ویژه برخوردار است.

ناصر بیکی افزود: ۶۷۹ معدن دارای پروانه در استان وجود دارد که تنها ۳۶۹ معدن فعال است و این زیبنده استان نیست که نیمی از معادن آن فعال نباشد.

وی بیان کرد: اقتصاد کشور مشکلات زیادی دارد اما باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بهره‌گیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: ۳۷ فرآورده معدنی در استان مرکزی تولید می‌شود که ۱۹ نوع آن کمیاب است.

بیکی اظهار کرد: پنج هزار و ۴۰۰ نفر در بخش معدن استان مرکزی فعالیت دارند و در این حوزه ۴۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایرن تا ۲۰ مهرماه جاری در محل نمایشگاه سنگ نیم‌ور محلات جریان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha