صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در وزن و ارزش افزایش یافته است + داده نما

مشهد- ایرنا- ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۲.۲ درصد و در ارزش ۱۹.۲ درصد افزایش یافته است.

جواد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان صادرات کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات خراسان رضوی به میزان یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن و به ارزش ۸۷۶ میلیون دلار بود در حالی که این رقم در ۶ ماهه مشابه سال گذشته یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۳۷ میلیون دلار بود.

وی اظهار کرد: عمده اقلام صادراتی از خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال پسته، زعفران، شمش آهن و فولاد، سیب تازه، کامپاند، پلی استیرن و مهمترین کشورهای مقصد صادرات، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، عراق و پاکستان بودند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی همچنین درخصوص واردات از طریق گمرکات استان گفت: در۶ ماهه نخست امسال، ۱۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش هفت درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

جعفری مهمترین کالاهای وارداتی را پنبه حلاجی نشده، نخ الیاف، روغن دانه آفتابگردان، قهوه، انبه، آب پنیر و شیرخشک برشمرد و افزود: در این مدت، امارات، چین، تاجیکستان، هلند و ازبکستان به ترتیب پنج کشور برتر واردکننده کالا به گمرکات استان خراسان رضوی بوده اند.

وی میزان واردات کالا در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از گمرکات خراسان رضوی را ۱۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha