استاد دانشگاه فردوسی مشهد: ایران گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را بی اعتبار کرد

مشهد-ایرنا- استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رژیم صهیونیستی برای سامانه پدافندی خود موسوم به گنبد آهنین اهمیت قائل شده بود و آن را شکست ناپذیر می دانست ولی ایران در عملیات وعده صادق ۲ این سامانه را بی اعتبار کرد.

غلامرضا خواجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنها ادعا داشتند که این سامانه، کوچکترین پرتابه ای که وارد آسمان این رژیم شود را رهگیری و شناسایی می‌ کند و کشورهای منطقه را نیز به نوعی در رعب و ترس از این گنبد قرار داده بودند و با تبلیغ، آن را به چند کشور دیگر نیز فروخته بودند ولی اکنون این ادعای آنان، با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی به خوبی می داند توان مقابله با ایران را ندارد و اکنون نیز به واسطه کمک های کشورهای آمریکایی و اروپایی، سرپا مانده است.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آمریکا هم علاقه مند به گسترش جنگ به سمت خلیج فارس نیست، همان گونه که در حمله عراق به کویت سعی کرد تا در کمترین زمان، جنگ را خاتمه دهد زیرا ادامه مخاصمات در منطقه و خلیج فارس موجب ایجاد چالش در تامین انرژی و همچنین حمل و نقل دریایی خواهد شد.

خواجی افزود: آنان فعلا توان موشکی کشور ما را در عملیات های وعده صادق یک و ۲ و پس از مدت ها خویشتن داری دیده اند و برای همین سعی دارند تا با کشور ما وارد جنگ نظامی نشوند ولی اگر بی عقلی کنند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند و این موضوع را صهیونیست ها به خوبی فهمیده اند.

دفاع مشروع

وی ادامه داد: ماده ۵۱ منشور ملل متحد تصریح کرده است در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا جمعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد.

عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه، ایران در وعده صادق یک، سعی داشت به این رژیم تذکر و اخطار دهد زیرا بر اساس کنوانسیون های بین المللی، ساختمان سفارت و کنسولگری و دیپلمات ها، دارای مصونیت هستند و این اقدام اشغالگران قدس موجب نقض تمامیت ارضی کشور ما شد.

خواجی افزود: همچنین در شهادت شهید اسماعیل هنیه، تمامیت ارضی کشورمان دوباره توسط رژیم اشغالگر قدس نقض و به حاکمیت کشورمان صدمه وارد شد و این در حالی است که بر اساس همان ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حتی اگر فردی و یا گروهی براساس دستور و یا اعمال فشار از سوی یک کشور خارجی دیگر در داخل سرزمین های کشور دیگری، حمله ای را برنامه ریزی و اجرا کند، به تمامیت ارضی آن کشور صدمه وارد نموده است.

وی ادامه داد: با نقض تمامیت ارضی ما و شهادت اسماعیل هنیه ایران باز هم خویشتنداری کرد و در انتظار این که شاید قدرت های شورای امنیت موضوع نقض تمامیت ارضی کشورمان را مورد رسیدگی قرار دهند این فرصت را در اختیار آن کشورها قرار داد ولی متاسفانه در این مدت، شورای امنیت اقدامی نکرد و رژیم صهیونیستی بی اعتنا به نقض تمامیت ارضی کشورمان، اقدامات جنایتکارانه اش را ادامه داد و سید حسن نصرالله را ترور کرد و با این وضعیت، وعده صادق ۲ منطبق بر اصل ۵۱ منشور ملل متحد عملیاتی شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در عملیات «وعده صادق ۲» پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشورمان در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد با رمز مبارک "یا رسول‌الله"، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در قالب پاسخی موشکی مورد اصابت قرار داد که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha